۰ نفر

احساس خستگی، نشانه یک بیماری خطرناک است

۱۰ دی ۱۴۰۰، ۲۳:۵۵
کد خبر: 595059
احساس خستگی، نشانه یک بیماری خطرناک است

احساس خستگی مداوم امروز یک شکایت رایج است، اما گاهی اوقات خستگی می‌تواند نشانه مشکل جدی تری باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سیندو صدقی که در کلینیک اسمارت لندن کار می‌کند، می‌گوید: اغلب اوقات، خستگی ناشی از ساعات کار طولانی، خواب ضعیف، استرس و کم آبی بدن است.

صدقی افزود: گاهی اوقات مشکلات جدی تری وجود دارد که نیاز به معاینات بیشتر دارد و علائمی وجود دارد که بهتر است توسط پزشک معاینه شود.

۱- احساس خستگی طولانی مدت: اگر به اندازه کافی استراحت می‌کنید، اما با وجود آن احساس خستگی و تشنگی مداوم دارید، ممکن است نشان دهنده ابتلا به دیابت باشد که با برخی علائم دیگر مانند کاهش وزن، یبوست و عفونت‌های مکرر همراه است.

۲- ورزش می‌کنید و از رژیم غذایی سالم پیروی می‌کنید، اما خسته هستید و وزن کم نمی‌کنید اگر بر خلاف اطرافیانتان احساس سرما می‌کنید و در خانم‌ها دچار یبوست و قاعدگی نامنظم می‌شوید در این صورت ممکن است کم کاری تیروئید داشته باشید هورمونی به نام هورمون تیروئید، که برای عملکرد تقریباً همه اندام‌های ما ضروری است.

۳- بعد از انجام فعالیت‌هایی که قبلا به راحتی انجام می‌دادید احساس خستگی می‌کنید اگر احساس تنگی نفس و ضربان قلب سریع می‌کنید ممکن است دچار کم خونی شده باشید به این معنی که گلبول‌های قرمز اکسیژن کافی را در بدن شما حمل نمی‌کنند و باعث کم خونی می‌شوند. به معنای دریافت نکردن آهن و ویتامین‌های کافی در رژیم غذایی (به ویژه کمبود آهن و ویتامین B۱۲) است. یا، مانند بیماری سلیاک که بدن شما ویتامین‌ها را به درستی جذب نمی‌کند.

۴. احساس خستگی می‌کنید و بدون فعالیت خاصی وزن کم می‌کنید هرگونه کاهش وزن برنامه‌ریزی نشده نشان می‌دهد که بدن شما بیش از آنچه باید کالری مصرف می‌کند، و خستگی مرتبط با کاهش وزن گاهی اوقات می‌تواند نشانه سرطان باشد.

۵. احساس عدم تعادل می‌کنید خستگی یکی از علائم اولیه در ۸۰ درصد افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس (MS) است، به خصوص اگر علائم دیگری مانند احساس شوک الکتریکی یا مشکلات تعادلی نیز دارید، پزشک باید شما را معاینه کند.

۶. از درد مفاصل رنج می‌برید این می‌تواند نشانه‌ای از آرتریت روماتوئید باشد که با آرتریت دژنراتیو متفاوت است. روماتیسم مفصلی یک بیماری خود ایمنی است که در آن بدن شما به دلیل نامعلومی باعث التهاب در مفاصل شما می‌شود.