۰ نفر

رعایت شیوه نامه‌ های بهداشتی به مهار اومیکرون کمک می کند

۸ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۰۶
کد خبر: 594416
رعایت شیوه نامه‌ های بهداشتی به مهار اومیکرون کمک می کند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به ورود سویه جدید اُمیکرون به این کلانشهر، مهم ترین راهکار حفاظتی در شرایط کنونی را رعایت جدی شیوه نامه‌های بهداشتی و تزریق دُز سوم واکسن کرونا عنوان کرد.

به گزارش اقتصادانلاین به نقل از ایسنا؛  سید وحید حسینی چهارشنبه ۸ دی در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا با تاکید بر اهمیت توجه تمام اقشار جامعه نسبت به رعایت دقیق توصیه‌های بهداشتی و پیشگیرانه،  به برگزاری نشست اضطراری روز گذشته با حضور استاندار فارس در خصوص شناسایی موارد ابتلا به اُمیکرون در شیراز و آخرین وضعیت کروناویروس در استان اشاره کرد.

او افزود: نیاز است با مشارکت بسیج ادارات  و بسیج اصناف، بر رعایت شیوه نامههای بهداشتی مانند استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی در ادارات، سازمانها و اصناف، نظارت شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز شناسایی دو مورد مبتلا به اومیکرون در شیراز را زنگ خطری برای همه افراد دانست و اظهار کرد: از مهم ترین مکانیسمهای محافظتی در شرایط کنونی، گسترش پوشش واکسیناسیون گروه هدف در سریع ترین زمان ممکن است که به ویژه با تاکید بر تزریق دُز سوم در حال انجام بوده و نیازمند مشارکت جدی مردم است.

حسینی در ادامه با بررسی آمارهای مربوط به واکسیناسیون علیه کروناویروس در فارس با تاکید بر اهمیت دریافت دُز سوم واکسن، از کسانی که تاکنون نسبت به دریافت واکسن اقدام نکردهاند، خواست برای حفظ سلامت خود و اطرافیان و ارتقای سطح ایمنی، هر چه زودتر به مراکز واکسیناسیون استان مراجعه و واکسن کرونا را تزریق کنند.

 او افزود: مجموعه سلامت استان در تداوم حضور شبانه روزی طی حدود دو سال گذشته در خط مقدم مبارزه با کرونا، همچون همیشه با تمام توانمندی برای ارتقای سلامت مردم تلاش می کنند و موضوع سلامتی در جامعه نخستین و مهم ترین رسالت این مجموعه به شمار میرود.

سرپرست دانشگاه در ادامه با بررسی نحوه ارایه خدمت در مراکز ۱۶ ساعته فارس، از عموم مردم استان خواست تا در صورت مشاهده علایم کرونا، به پزشک خانواده و یا مراکز ۱۶ ساعته استان مراجعه کنند تا از شدت یافتن بیماری و چرخش بیشتر ویروس کرونا در جامعه، پیشگیری شود.