۰ نفر

سلول‌های بنیادی می توانند به درمان افسردگی کمک کنند

۶ دی ۱۴۰۰، ۰:۴۳
کد خبر: 593536
سلول‌های بنیادی می توانند به درمان افسردگی کمک کنند

به تازگی پژوهشگران دریافتند افسردگی بوسیله سلول‌های بنیادی، قابل درمان است.

به گزارش دیلی میل، به تازگی محققان در حال پژوهش بر روی درمان افسردگی به وسیله سلول‌های بنیادی هستند. بر این اساس به تازگی مغز دندان (یا همان پالپ دندان) که از مرکز دندان‌های کشیده شده گرفته شده، به عنوان راهی برای درمان افسردگی مورد آزمایش قرار گرفته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، این تئوری مبتنی بر این است که سلول‌های بنیادی در مغز دندان ممکن است به تشکیل سلول‌های عصبی در مغز کمک کند. محققان معتقدند هرچه تعداد سلول‌های عصبی بیشتر باشد، ارتباط بیشتری میان این سلول‌ها و بین مناطق مغز که مسئول احساسات ما هستند، وجود دارد.

سلول‌های بنیادی همچنین ضد التهاب هستند و تصور می‌شود که افسردگی ممکن است با التهاب در مغز مرتبط باشد. این تحقیقات به دنبال پیشرفت‌هایی صورت می‌گیرد که نشان می‌دهد دارو‌های ضد افسردگی ممکن است سلول‌های بنیادی مغز را تحریک کنند تا سلول‌های عصبی بیشتری بسازند.

بر اساس تحقیقات دانشگاه جان هاپکینز آمریکا که هم اکنون در جریان است، دارو‌های ضد افسردگی می‌توانند باعث رشد سلول‌های بنیادی در مغز شوند. آن‌ها دریافتند که ورزش نیز تأثیر مشابهی دارد.

یکی از استادان دانشگاه کینگز کالج لندن می‌گوید: سلول‌های بنیادی «ضد التهاب» هستند؛ بنابراین علاوه بر ایجاد سلول‌های مغزی جدید، می‌توانند اثرات التهابی استرس بر روی مغز را کاهش دهند.

طبق آمار «سرویس سلامت همگانی» انگلیس (NHS) تقریبا از هر ده نفر، یک نفر از افسردگی رنج می‌برد؛ هرچند علت آن هنوز مشخص نیست.