۰ نفر

مننژیت چیست و چگونه به آن مبتلا می شویم؟

۴ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۱۳
کد خبر: 593032
مننژیت چیست و چگونه به آن مبتلا می شویم؟

استاد بیماری‌های عفونی گفت: بیماری مننژیت به دنبال عفونت‌های ناشی از سینوزیت‌های درمان نشده،عفونت‌های گوشی و گاهی به دنبال ضربه‌های سر بروز پیدا می‌کند.سه پایه این بیماری تب،استفراغ و سردرد است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس؛ داوود یادگاری نیا، استاد بیماری‌های عفونی درباره «ویژگی بیماری مننژیت»،گفت:بیماری مننژیت بیماری میکروبی است و نخاع و لایه‌های مغزی را درگیر می‌کند.

وی با اشاره به علل بروز بیماری مننژیت، گفت:‌این بیماری معمولا به دنبال عفونت‌های ناشی از سینوزیت‌های درمان نشده،عفونت‌های گوشی و گاهی به دنبال ضربه‌های سر و عمل روی مغز فرد بروز پیدا می‌کند.

این استاد بیماری‌های عفونی یادآور شد: سه پایه این بیماری تب،استفراغ و سردرد است. اگر بیمار دیر مراجعه کند گاهی منجر به تشنج، اختلالات هوشیاری و به کما رفتن می‌شود.

یادگاری نیا ابراز داشت:گاهی به علت بیماری‌های ویروسی بروز می‌کند؛ضمن اینکه افرادی که آبسه گلو یا سابقه ضربه سر، اشکالات آناتومی استخوان مغز و نقص سیستم ایمنی دارند بیشتر در معرض ابتلا هستند.

وی یادآور شد:اگر افراد مبتلا شده زود مراجعه کند بیشتر این افراد بهبودی کامل پیدا می‌کنند اما در افرادی که دیر مراجعه می‌کنند منجر به اختلالات مغزی، اختلالات هوشیاری، بی خوابی  شده و مدت طولانی درگیر بیماری خواهند شد.

این استاد بیماری‌های عفونی درباره اینکه «کدام فصول سال بیماری مننژیت شیوع بیشتری دارد؟»،بیان داشت: این بیماری بیشتر در فصول سرد سال بیشتر شیوع دارد؛ چون در این فصول عفونت ویروسی بیشتر است.