۰ نفر

همزمان با رکورد جدید مبتلایان کرونایی اعلام شد؛

تعطیلات زودهنگام کریسمس به دلیل بحران کرونا در انگلیس

۲۵ آذر ۱۴۰۰، ۲۱:۰۲
کد خبر: 590541
تعطیلات زودهنگام کریسمس به دلیل بحران کرونا در انگلیس

همزمان با ابتلای ۸۸هزار مورد جدید به کرونا و شیوع فزاینده سویه اومیکرون در انگلیس، مدارس این کشور پیش از موعد مقرر برای کریسمس تعطیل شدند.

به گزارش گاردین، همزمان با اعلام بیش از ۸۸ هزار مبتلای جدید به ویروس کرونا، به دستور دولت انگلیس مدارس برای تعطیلات کریسمس، به دلیل شیوع سویه اومیکروندر این کشور زودتر از موعد هرساله، تعطیل شده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، اغلب این مدارس در حال حاضر در حال اندیشیدن تدابیری برای تمدید این تعطیلات پس از کریسمس و برگزاری کلاس‌ها به صورت آنلاین هستند.

دولت ولز نیز اعلام کرد که مدارس ۲ روز دیرتر پس از تعطیلات کریسمس بازگشایی می‌شوند تا چنانچه تدابیری برای ادامه برگزاری کلاس‌ها به صورت آنلاین نیاز باشد آماده‌سازی شوند.

این روزنامه انگلیسی همچنین مطلع شد که اغلب مدارس در انگلیس به دلیل شیوع کرونا و ابتلای کارکنان به این ویروس در حال حاضر با کمبود نیرو برای برگزاری کلاس‌ها مواجهند.

به برخی از مدارس و کالج‌های انگلیس از سوی مقامات بهداشتی انگلیس توصیه شده تا کلاس‌ها را به صورت آنلاین برگزار کنند. گفته می‌شود تاکنون مدارس تحت نظارت حداقل ۳۰ مقام از انگلیس برگزاری کلاس‌های خود را به شکل آنلاین آغاز کرده‌اند.

این در حالی است که شامگاه امروز (پنج‌شنبه) خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام انگلیسی از ابتلای بیش از ۸۸ هزار فرد جدید به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و اعلام کرد: «بنابر این رکورد جدیدی از سوی این کشور در زمینه ابتلا به کرونا ثبت شده است.»

پیش از این سخنگوی دولت انگلیس در پاسخ به آن‌که مدارس باید به دلیل شیوع سویه اومیکرونکرونا پیش از موعد مقرر برای کریسمس تعطیل شوند، گفته بود: «فکر نمی‌کنم چنین اقدامی نیاز باشد مگر آن‌که مقام‌های محلی هر مدرسه هشداری برای انجام این کار صادر کنند.»

ساعاتی پیش نیز منابع خبری از افزایش دغدغه‌ها و مشکلات «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، به دلیل روند افزایشی شیوع سویه اومیکروندر این کشور خبر دادند و سوء مدیریت او در این بحران و اتخاذ تصمیمات نادرست او را دلیلی بر کاهش محبوبت او دانستند.

در چندماه گذشته محبوبیت بوریس جانسون به دلیل طیفی از رسوایی‌های مرتبط با دولتش به شدت کاهش یافته است. به طور مثال، سال گذشته در بحبوحه محدودیت‌های کرونایی جشن کریسمسی از سوی دولت او برگزار شد که به شدت مورد انتقاد شهروندان قرار گرفته است.

هفته گذشته نیز کارشناسان انگلیسی به دولت این کشور هشدار دادند که تا ۵ ماه آینده شیوع سویه اومیکروندر انگلیس، بین ۲۵ هزار تا ۷۵ هزار جانباخته کرونایی خواهد داشت.

آن‌ها همچنین می‌گویند در خوش‌بینانه‌ترین حالت، این سویه کرونا می‌تواند روزانه ۲ هزار بیمار را روانه بیمارستان‌های انگلیس کند. آن‌ها تعداد بیماران بستری شده از تاریخ ۱ دسامبر تا ۳۰ آوریل (۱۰ آذر ۱۴۰۰ تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱) را ۱۷۵ هزار نفر و تعداد کل جانباختگان را در این بازه زمانی ۲۴ هزار و ۷۰۰ نفر پیش‌بینی کرده‌اند.