۰ نفر

تزریق یک نوبت واکسن، ایمنی ایجاد نمی‌ کند

۲۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۴۷
کد خبر: 590466
تزریق یک نوبت واکسن، ایمنی ایجاد نمی‌ کند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به ایجاد نشدن ایمنی در برابر اُمیکرون با دریافت تنها یک دوز واکسن، بر تزریق نوبت‌های دوم و سوم تاکید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛  سید محمد علوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون سویه جدید ویروس بیش از ۸۰ کشور را درگیر کرده و موارد آلودگی در مرزهای شرقی و غربی کشور نیز گزارش شده است بنابراین این مساله خطری است که آینده جهان را تهدید می‌کند.

 وی افزود: تاکنون حدود ۸۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال خوزستان یک دوز، ۶۲ درصد دو دوز و تنها ۳ درصد سه دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در افرادی که یک نوبت واکسن دریافت کرده‌اند، محافظتی در برابر اُمیکرون وجود ندارد. واکسیناسیون در افرادی که دو دوز واکسن دریافت کرده‌اند حدود ۳۰ درصد و افرادی که سه دوز واکسن دریافت کرده‌اند بیش از ۷۰ درصد محافظت ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود ایران نیز مانند سایر کشورها درگیر اُمیکرون شود، گفت: به همه افراد توصیه می‌شود حتماً تا فرصت باقی است و موج بیماری به ایران نرسیده و مواردی از ابتلا به اُمیکرون گزارش نشده است، نوبت سوم واکسن را دریافت کنند و خود را در مقابل این ویروس که آینده جامعه را تهدید می‌کند، ایمن کنند.