۰ نفر

جانسون اند جانسون باعث لخته شدن خون می شود!

۲۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۱۵
کد خبر: 590455
جانسون اند جانسون باعث لخته شدن خون می شود!

مقامات بهداشتی آمریکا می‌گویند واکسن کرونای شرکت جانسون اند جانسون می‌تواند باعث لخته شدن خون افراد شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ، خبرگزاری رویترز نوشت، هم اینک واکسن‌ها نقش اصلی را در مبارزه با همه گیری کرونا برعهده دارند به طوری که واکسن یگانه سلاح بشر برای مقابله با کووید ۱۹ محسوب می‌شود.

گرچه واکسن‌ها بسیار مفید هستند، اما برخی از آن‌ها می‌توانند عوارض جانبی در افراد به همراه داشته باشند. برای مثال، آسترازنکا باعث بروز برخی مشکلات و عوارض در افراد در بریتانیا شده بود و یا تزریق واکسن فایزر به التهاب ماهیچه قلب در کودکان منجر شد. خوشبختانه هیچ فردی به دلیل این موارد جان خود را از دست نداده است.

سازمان غذا و داروی آمریکا به دلیل شرایط حاد همه گیری کرونا تاکنون مجوز مصرف اضطراری ۳ واکسن غول‌های داروسازی این کشور شامل فایزر، مدرنا، و جانسون اند جانسون را صادر کرده است. با این حال، به تازگی با مشخص شدن برخی عوارض جانبی واکسن‌های آمریکایی، نهاد‌های بهداشتی این کشور در حال تجدید نظر در تزریق این واکسن‌ها هستند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا امروز (پنجشنبه) جلسه‌ای را برای تصمیم گیری درباره اعمال محدودیت در تزریق واکسن شرکت جانسون اند جانسون برگزار می‌کند. این جلسه پس از آن برگزار می‌شود که گزارش‌های متعدد از لخته شدن خون پس از تزریق این واکسن حکایت داشت.

گزارش رسیده به دست این مرکز نشان می‌دهد نرخ افرادی که پس از دریافت واکسن جانسون اند جانسون از ماه آوریل شاهد لخته شدن خون بودند در حال افزایش است. در ماه آوریل پس از تشدید نگرانی‌ها درباره ایجاد لخته‌های مرگبار این واکسن که بیشتر در جوانان و زنان میانسال مشاهده شده بود، تزریق واکسن جانسون اند جانسون به مدت ۱۰ روز متوقف شد.

یک مقام بهداشتی دولت فدرال آمریکا که نخواست نامش فاش شود در این باره اعلام کرد برآورد می‌شود دستکم ۹ نفر به دلیل این موضوع جان خود را از دست داده باشند.

قرار است در جلسه امروز مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا درباره میزان خطر واکسن جانسون اند جانسون و ادامه تزریق یا توقف واکسیناسیون با این واکسن تصمیم گیری شود.