۰ نفر

بافت مو چه تأثیری در سفید شدن مو دارد؟

۲۴ آذر ۱۴۰۰، ۲۲:۵۳
کد خبر: 590305
بافت مو چه تأثیری در سفید شدن مو دارد؟

سفید شدن موها یکی از اتفاقاتی است که بالاخره برای همه انسان‌ها پیش می‌آید، اما بافت موهای همه انسان‌ها با همدیگر یکسان نیست.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سلامت، واقعیت این است که بافت و نوع موهای هر فرد که ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد، بر روند سفید شدن موها تاثیر نمی‌گذارد.

مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر این روند، فرایندهای پیری و عوامل ژنتیک هستند، درحالی که استرس مزمن و سیگار کشیدن هم دو عاملی هستند که می‌توانند سرعت فرایندهای پیری را افزایش دهند.

البته از این نکته هم نباید غافل شد که از بین‌ رفتن رنگدانه موها می‌تواند باعث تغییراتی در بافت موها شود. بنابراین درحالی که بافت فعلی موهای شما تاثیری بر روند سفید شدن آنها ندارد، اما موهای سفیدشده می‌توانند تغییراتی در بافت و نوع موها به‌وجود بیاورند.

در ادامه متخصصان بیشتر درباره این موضوع برای شما توضیح خواهند داد.

تغییر در بافت موها

درحالی که سفید شدن رنگ موهای زنان با همدیگر متفاوت است (موهای روشن به رنگ نقره‌ای روشن درمی‌آیند، اما موهای خیلی تیره به رنگ زغالی و خاکستری تبدیل می‌شوند)، یک مخرج مشترک میان آنها وجود دارد: رنگ اولیه موها هرچه که باشد، روند سفید شدن موها نهایتا موهای شما را تغییر می‌دهد و در اغلب موارد هم موها پس از پشت سر گذاشتن این روند ضخیم‌تر و زبرتر می‌شوند.

در موارد نادر، بافت موها پس از سفید شدن حالت نرم‌تر و نازک‌تری پیدا می‌کند، اگرچه این تغییر ارتباط کمتری به بافت اولیه موها دارد و بیشتر به عوامل ژنتیکی مرتبط است.

ملانین و سبوم

این تغییر بافت ناگهانی دلیل خاصی دارد. وقتی که تولید ملانین در بدن متوقف می‌شود، موها به رنگ نقره‌ای، خاکستری یا سفید درمی‌آیند و فولیکول‌ها نیز سبوم کمتری ترشح می‌کنند، درحالی که ترشح سبوم به‌عنوان یک چربی طبیعی برای آبرسانی به موها ضروری است.

درنتیجه، ‌موهای سفیدشده ذاتا خشک‌تر می‌شوند و بافت سیمی‌شکل، خشک‌تر و زبرتری پیدا می‌کنند. این تغییر به عواملی مانند ویژگی‌های ژنتیکی و بافت اولیه و طبیعی موها هم بستگی دارد.

رژیم جدید برای مراقبت از موها

با توجه به این‌که موهای زبرتر و ضخیم‌تر به‌طور کلی خشک‌تر، کدرتر و آسیب‌دیده به نظر می‌رسند، شما هم باید رژیم مراقبت از موها را پس از سفید شدن آنها تغییر دهید. اگر در انتخاب محصولات مخصوص مو درست عمل کنید، ‌هم درخشش بهتری به بافت جدید موها می‌دهید و هم سلامتی آنها را کنترل می‌کنید.

بنابراین با افزایش سن باید بافت جدید موهایمان را هم بپذیریم، اما با کمک محصولات باکیفیت و مناسب می‌توانیم همچنان موهای زیبایی داشته باشیم. استفاده از محصولات نرم‌کننده و آبرسان معمولا می‌تواند مشکل زبری موهای سفیدشده را حل کند.