۰ نفر

وزیر بهداشت؛

اگر موفقیتی در حوزه واکسن حاصل شده، مدیون وزارت خارجه‌ هستیم

۲۴ آذر ۱۴۰۰، ۲۲:۰۱
کد خبر: 590294
اگر موفقیتی در حوزه واکسن حاصل شده، مدیون وزارت خارجه‌ هستیم

وزیر بهداشت با بیان اینکه در مدت کوتاهی با کمک وزارت امور خارجه ۱۵۰میلیون دوز واکسن وارد کشور کردیم که امروز میزان واکسیناسیون به ۸۷درصد رسیده، گفت: اگر موفقیتی در حوزه واکسن حاصل شده، مدیون وزارت خارجه‌ هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، امروز (چهارشنبه) در آخرین روز از همایش «گردهمایی رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه» بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در جمع سفرا و نمایندگان ایران در ۱۵ کشور همسایه حاضر شد و از تلاش وزارت خارجه در تامین واکسن تشکر کرد.

عین اللهی در این نشست گفت؛  از دکتر امیرعبداللهیان تشکر می کنم، موفقیتی اگر در حوزه واکسن انجام شده، مدیون وزارت امور خارجه‌ هستیم، اگر مردم ما امروز نفسی راحت می‌کشند باید از سفیران ما در خارج از کشور که شبانه روز تلاش کردند، تشکر کرد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: در مدت کوتاهی با کمک وزارت امور خارجه ۱۵۰ میلیون دُز واکسن وارد کشور کردیم که امروز درصد واکسیناسیون به رقم ۸۷ درصد رسیده است و ۷۴ درصد مردم نیز دو دُز واکسن را دریافت کرده اند و تزریق دُز سوم نیز با شتاب آغاز شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به توانمندی‌های ایران در حوزه تجهیزات پزشکی و داروها اشاره کرد و از آمادگی ایران برای صادرات به کشورهای مختلف سخن گفت.

وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت گردشگری سلامت، ظرفیت داخلی حوزه پزشکی را مستعد پذیرش بیماران از کشورهای مختلف به ویژه کشورهای منطقه خواند و از سفراب ایران خواست فعالیت برای این موضوع را در دستور کار قرار دهند.

در ادامه روسای نمایندگی‌ها به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود برای ارتقاء تعاملات وزارت بهداشت و نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران پرداختند.