۰ نفر

راه های درمان وسواس

۲۲ آذر ۱۴۰۰، ۲:۳۱
کد خبر: 589370
راه های درمان وسواس

حدود ۱ نفر از هر ۵۰ نفر دچار اختلال وسواس فکری-اجباری (OCD) می‌شوند، که می توان برخی از وسواس فکری را با چند روش ساده درمان کرد.

به گزارش العربیه؛ وسواس فکری-اجباری به وضعیتی گفته می شود که افراد بدون هیچ آلودگی سریعا اقدام به شستن اجباری دست ها، بازرسی‌های مکرر برای بستن درها، خاموش کردن مکرر اجاق گاز و افکار نگران کننده مکرر می کنند، مشکلی که در صورت وخامت وضعیت می‌تواند حتی باعث عدم خروج افراد از محیط خانه شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، براساس این گزارش تیمی از دانشمندان موفق شده اند تا تکنیکی را در این راستا و برای جلوگیری از  اختلال وسواس فکری-اجباری و با انجام یک مرحله کشف کنند.

تحریک عمیق

این فناوری که توسط محققان دانشگاه براون در ایالات متحده ایجاد شده است، به مغز این امکان را می‌دهد که مغز با تکانه‌های الکتریکی و هدفمند بیهوش شود تا از علائم اختلال وسواس فکری- جبری جلوگیری کند.

تصمیمات منطقی

تیم دانشمندان توانستند سیگنال‌های خاصی را که از مغز منتشر می‌شود و یا به عبارت دیگر امواج مغزی با فرکانس مشخص از ناحیه «پاداش» در مغز، و از طریق تکانه‌های الکتریکی، سلول‌ها را زیر نظر بگیرد و در مغز از صدور سیگنال‌های معیوب جلوگیری کرد تا در نتیجه تصمیمات منطقی گرفته شود.

دیوید برتون، محقق ارشد این مطالعه که در دانشگاه براون ایالات متحده انجام شده، گفت: "OCD می‌تواند به طور باورنکردنی ناتوان کننده باشد، زیرا تمیز کردن اجباری یا بررسی‌های مکرر ۱۰۰ ٪ از زمان و انرژی ذهنی افراد را درگیر می کند به گونه‌ای که انسان احساس گرفتاری ذهنی دارد و با ترس از کثیف شدن و یا اتفاق بد نمی‌توانند خانه را ترک کند، اما تحریک مغز که به علائم و شدت آن‌ها واکنش نشان می‌دهد، می‌تواند به افراد مبتلا به OCD کمک کند.