۰ نفر

آشنایی با مشکلات رایج جسمی بعد میانسالی

۲۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۰۰
کد خبر: 589221
آشنایی با مشکلات رایج جسمی بعد میانسالی

همه ما می دانیم که با افزایش سن مشکلات جسمی هم بیشتر می شوند اما با شناخت مشکلات بعد میانسالی زودتر می توانید آن ها را کنترل کنید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ قطعا هنگامی که سن بالا می‌ رود، مشکلات جسمی هم بیشتر می‌ شود و باید بیشتر از خودمان مراقبت کنیم تا کمتر درگیر این سختی‌ ها باشیم؛ اما بعضی از مشکلات هستند که بعد از دوران میانسالی به احتمال بیشتری به سراغ ما می آیند و در نتیجه باید برای آن ها آمادگی کافی داشته باشیم که در این قسمت از بهداشت و سلامت  مشکلات احتمالی بعد از 60 سالگی را به شما معرفی می کنیم.

مشکلات دندانی

دندان ها دوباره ترمیم و بازیابی نمی شوند و در نتیجه هنگامی که سن بالا می رود، بهداشت دهان و دندانی ضعیف‌ تر شده و سلامت کلی دندان‌ ها تضعیف می گردد. همین مشکلات دهان و دندان، می تواند عاملی برای ایجاد بیماری قلبی، عفونت تنفسی، آلزایمر یا سرطان هم باشد. نکته‌ ای که باید به آن توجه کنید، این است که فرقی ندارد چند سال تان باشد. در هر صورت باید چکاپ و بهداشت دندان را به بهترین شکل ممکن رعایت کنید.

ابتلا به زونا

آیا به یاد دارید که در دوران کودکی آبله مرغان گرفته بودید؟ زونا هم یک ویروس مشابه آبله مرغان است که در افراد سن بالا اتفاق می‌ افتد و باعث پنهان شدن این ویروس در رشته‌ های عصبی می‌ شود و سیستم ایمنی باید از بدن در برابر آن دفاع کند.

مشکلات مربوط به لگن

تغییرات هورمونی در بدن در سنین بالا، ماهیچه ها و بافت های اتصالی بدن را درگیر می‌ کند و باعث شل شدن و ضعیف شدن آن ها می شود و در نتیجه مشکلات مربوط به لگن ایجاد می گردد.

ایجاد تنگی نفس

بسیاری از افراد از سن 60 سالگی به بعد به دلیل کلسترول بالا یا فشار خون بالا به مشکلاتی مثل تنگی نفس دچار می شوند که با ورزش و رژیم غذایی سالم می توانید تا حد زیادی آن را کنترل کنید.

ورم در ساق پا

بسیاری از افراد از سن 60 سالگی به بعد؛ از مشکلاتی مثل ورم قوزک یا ساق پا رنج می برند که یک مشکل رایج برای آن ها است و احتمالاً تنگ شدن رگ های خونی قلب، این مشکل را ایجاد می کند.

مشکلات در تعادل

هنگامی که سن بالا می رود، قدرت ماهیچه ها و انعطاف پذیری مفصلی هم کاهش پیدا می کند و فرد از مشکلات مختلف از جمله بینایی و کاهش تعادل هنگام راه رفتن رنج می‌ برد.

مشکلات در خواب

اینکه افراد در سنین بالا نمی توانند راحت بخوابند یا خواب شان مدام به هم می‌ ریزد، یک مشکل رایج است و ممکن است استرس، عوامل محیطی و مصرف بعضی از دارو ها عامل ایجاد مشکلات خواب شده باشد.

انقباض عضلات ساق پا

اگر احساس می کنید که ساق پای شما دچار گرفتگی شده یا عضلات آن منقبض شده اند، احتمالاً بدن تان در این سن دچار کم آبی و نا تعادلی الکترولیت ها شده که احساس دردناکی را برای شما ایجاد می کند. پس به بدن خود آب رسانی کنید و با مشورت پزشک و در صورت نیاز از مکمل منیزیم استفاده کنید.

کاهش قد

با بالا رفتن سن قد افراد کاهش پیدا می‌ کند و کمی کوتاه تر می شود و به طور کل شکل بدنی آن ها دستخوش تغییر قرار می گیرد و همین شکل بدنی غلط و اشتباه، باعث می‌ شود بدن و گردن به سمت جلو متمایل شود و عامل ایجاد درد و آسیب باشد.