۰ نفر

قشقایی؛

تست پی سی آر و تزریق واکسن برای مسافران الزامی است

۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۲۱:۳۶
کد خبر: 587880
تست پی سی آر و تزریق واکسن برای مسافران الزامی است

مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری تهران گفت: وجود تست پی سی آر و تزریق واکسن از کشورهای مبدا حرکت برای مسافران الزامی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علی قشقایی در پایان بازدید از کنترل روند تست پی سی آر و محل قرنطینه سازی مسافران خارجی مبتلا به ویروس کرونا در فرودگاه امام خمینی (ره)،  اقدامات پیشگیرانه در راستای پیشگیری از شیوع این ویروس را در این فرودگاه مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در صورتی که تست پی سی آر مسافران خارجی مثبت باشد آنان را در هتل مجموعه فرودگاهی امام خمینی (ره) قرنطینه می‌کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه در ستاد مقابله با ویروس کرونا استان تهران مقرر شد در کمیته امنیتی موضوع تست پی سی آر مسافرانی که وارد کشور می شوند مورد بررسی قرار بگیرد به اتفاق همه اعضای کمیته متشکل از اعضای دانشگاه علوم پزشکی، ناجا و مجموعه فرودگاهی امام خمینی (ره) در فرودگاه حاضر شدیم و فرآیند ورود مسافران خارجی را بررسی کردیم.

مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری تهران گفت: با توجه به تاکید مسئولان علوم پزشکی در خصوص پیشگیری از ورود سویه جدید کرونا، تدابیری در این خصوص اندیشیده شد تا جایی که امکان دارد از حضور افرادی که مشکوک به ویروس کرونا هستند جلوگیری شود و اگر افراد مبتلا به این ویروس به کشور وارد شدند در مجموعه فرودگاهی امام خمینی (ره) قرنطینه شوند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه قرار است از کشورهای مبدا از ورود مبتلایان به ویروس کرونا به کشور جلوگیری شود، وجود تست پی سی آر و تزریق واکسن از مبدا حرکت برای مسافران الزامی است. بنابراین مسافران باید پس از رسیدن به فرودگاه مقصد مستندات خود را در این خصوص به مسئولان فرودگاه ارائه دهند.

قشقایی تاکید کرد: هماهنگی کامل بین دانشگاه علوم پزشکی، ناجا و مجموعه فرودگاهی امام خمینی(ره) امروز بیشتر از قبل انجام شد. با زحمات پرسنل دانشگاه علوم پزشکی که با ایثار و از خودگذشتگی با وجود اینکه مسافران خارجی ممکن است ناقل به ویروس کرونا باشند از آنها تست می‌گیرند. 

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی ورود مسافر از برخی کشورها که اومیکرون یعنی سویه جدید کرونا در آنها شیوع یافته را به کشور  ممنوع اعلام کرده است، گفت: ما در جلسه های قبلی کارشناسی از مسئولان وزارت خارجه درخواست کردیم از ورود مسافر از این کشورها به استان تهران جلوگیری کنند.