۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

فواید شگفت انگیز روغن درخت چای !

۱۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۰۵
کد خبر: 587163
فواید شگفت انگیز روغن درخت چای !

۳۱ فایده شگفت انگیز روغن درخت چای برای پوست، مو و سلامت انسان را در این گزارش دنبال کنید؛

فواید سلامتی روغن درخت چای (که اسانس درخت چای نیز نامیده می‌شود) را می‌‌توان به خواص ضد باکتری، ضد میکروبی، ضد عفونی کننده، ضد ویروسی، خلط آور، قارچ کش، حشره کش و محرک آن نسبت داد. این روغن عفونت‌ها را درمان می‌کند، سلامت دهان را بهبود می‌بخشد و حتی درد کانال ریشه دندان را تسکین می‌دهد!

۱. گل مژه را درمان می‌کند

گل مژه چیزی نیست جز یک تورم ملتهب در لبه پلک. این می‌تواند ناشی از عفونت باکتریایی باشد و روغن درخت چای با داشتن خواص ضد باکتریایی می‌تواند درمان عالی برای این بیماری باشد. این روغن گل مژه را تمیز می‌کند زیرا التهاب و تجمع آنتی باکتریال را کاهش می‌دهد.

می‌توانید از یک قاشق چای خوری روغن درخت چای و دو قاشق غذاخوری آب صاف شده استفاده کنید – این دو را با هم مخلوط کنید و مخلوط را برای مدتی در یخچال نگهداری کنید. محلول را کمی رقیق کنید و یک پنبه تمیز را در آن فرو کنید. حداقل سه بار در روز آن را به آرامی دور چشم بمالید تا تورم و درد کاهش یابد. فقط مطمئن شوید که اسانس مستقیماً وارد چشم نمی‌شود. روغن درخت چای به عنوان مهار کننده فعالیت باکتری استافیلوکوکوس شناخته شده است.

فواید روغن درخت چای

۲. به جلوگیری از عفونت مثانه کمک می‌کند

روغن درخت چای در برابر باکتری‌های مقاوم به آنتی بیوتیک موثر است به همین دلیل است که می‌تواند در پیشگیری از عفونت مثانه به خوبی عمل کند. بخارات روغن درخت چای، باکتری (یکی از آنها E.coli است) که باعث این عفونت‌ها می‌شود را مهار می‌کند. افزودن ده قطره روغن به آب حمام می‌تواند به عنوان شستشوی مجرای ادراری شما استفاده شود که می‌تواند به درمان کمک کند. اما از آنجایی که تحقیقات محدودی در این مورد وجود دارد، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

طبق یک مطالعه لهستانی، روغن درخت چای همچنین می‌تواند در درمان عفونت دستگاه ادراری کمک کند. این روغن همچنین دارای پتانسیل در درمان عفونت‌های دستگاه ادراری در زنان پیش از یائسگی است.

۳. ناخن‌ها را تقویت می‌کند

فواید روغن درخت چای

از آنجایی که روغن درخت چای یک ضد عفونی کننده قوی است، می‌تواند با عفونت‌های قارچی که ممکن است باعث شکننده شدن ناخن‌های شما شود، مبارزه کند. همچنین می‌تواند به درمان ناخن های زرد یا تغییر رنگ داده کمک کند. فقط باید نصف قاشق چایخوری روغن ویتامین E را با چند قطره روغن درخت چای مخلوط کنید. محلول را روی ناخن‌های خود مالیده و چند دقیقه ماساژ دهید. بگذارید ۳۰ دقیقه روی پوست بماند، سپس می‌توانید مخلوط را با آب ولرم بشویید. خشک کنید و از یک لوسیون مرطوب کننده استفاده کنید. انجام این کار دو بار در ماه می‌تواند نتایج دلخواه را به شما بدهد.

همچنین می‌توانید روغن زیتون، نارگیل، آرگان و درخت چای را به یک کاسه اضافه کنید. ناخن‌های خود را حدود ۱۰ دقیقه در این مخلوط خیس کنید. این می‌تواند به جوان سازی ناخن‌های شما کمک کند. همچنین، طبق گفته مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، استفاده از روغن درخت چای رقیق نشده حدود ۳ تا ۴ بار در روز می‌تواند هر گونه عفونت باکتریایی یا قارچی را التیام بخشد.

۴. کمک به درمان بیماری‌های مقاربتی

خواص ضد باکتریایی روغن درخت چای می‌تواند به تسکین علائم بیماری‌های مقاربتی کمک کند. می‌تواند درد ناشی از شرایطی مانند سیفلیس یا شانکروئید را کاهش دهد. استفاده از روغن در ناحیه آسیب دیده (با استفاده از یک توپ پنبه ای تمیز) می‌تواند تسکین زیادی ایجاد کند. دنبال کردن این درمان هر روز به مدت حداقل دو هفته می‌تواند نتایج را به شما نشان دهد. همچنین می‌توانید چند قطره روغن درخت چای را به آب حمام خود اضافه کنید تا علائم دردناک را از بین ببرید.

روغن درخت چای همچنین می‌تواند به درمان کلامیدیا، یک عفونت مقاربتی که توسط باکتری کلامیدیا تراکوماتیس ایجاد می‌شود، کمک کند. طبق یک مطالعه، روغن درخت چای پتانسیل درمان عفونت را دارد اما مطالعات بیشتری برای اثبات استفاده از آن مورد نیاز است . قبل از استفاده از روغن درخت چای برای این منظور با پزشک خود مشورت کنید.

۵. عفونت‌های ناف را درمان می‌کند

فواید روغن درخت چای

روغن درخت چای با توجه به خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی آن می‌تواند درمان خوبی برای عفونت‌های ناف باشد. فقط باید ۴ تا ۵ قطره روغن درخت چای را با ۱ قاشق چایخوری روغن زیتون یا نارگیل مخلوط کنید. با استفاده از یک تکه پنبه تمیز، مخلوط روغن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. اجازه دهید حدود ۱۰ دقیقه روی آن بماند و سپس به آرامی روغن را با استفاده از یک پنبه تمیز از روی ناحیه پاک کنید. دو تا سه بار در روز تکرار کنید تا نتیجه را ببینید.

۶. درد حفره خشک را التیام می‌بخشد

خشکی حفره که به آن استئیت آلوئولار نیز می‌گویند، وضعیتی است که در آن چند روز پس از کشیدن دندان درد شدیدی را تجربه می‌کنید. روغن درخت چای با توجه به خواص ضد عفونی کنندگی آن، به خوبی از عفونت دندان و لثه جلوگیری می‌کند و درد را کاهش می‌دهد.

۱ تا ۲ قطره روغن درخت چای را روی یک سواب پنبه‌ای مرطوب بریزید (پس از فرو بردن آن در آب تمیز برای مرطوب شدن). به آرامی سواب را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. بگذارید ۵ دقیقه بماند. سواب پنبه ای را بردارید و محل را با آب ولرم بشویید. می‌توانید این کار را ۲ تا ۳ بار در روز یا در صورت نیاز انجام دهید. طبق یک گزارش، روغن درخت چای حتی در دندانپزشکی برای از بین بردن خشکی حفره ها استفاده می‌شود.

۷. التیام درد کانال ریشه دندان

اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، استفاده از روغن درخت چای در درمان درد کانال ریشه نتایج مثبتی را به همراه داشته است. مشخص شد که روغن درخت چای سیستم کانال ریشه را ضد عفونی می‌کند . این ممکن است در نهایت به بهبود درد کمک کند.

۸. تاول پا را درمان می‌کند

فواید روغن درخت چای

خواص ضد باکتریایی و قابض روغن درخت چای می‌تواند در درمان تاول پا نقش داشته باشد. علاوه بر این، روغن می‌تواند خطر عفونت و عود را کاهش دهد. ۱ قسمت روغن درخت چای را بردارید و آن را با ۳ قسمت آب معمولی (یا هر روغن گیاهی) مخلوط کنید. با استفاده از یک تکه پنبه تمیز، این محلول را به آرامی روی ناحیه آسیب دیده بمالید. اجازه دهید حدود ۱۰ دقیقه روی پوست بماند، سپس می‌توانید به آرامی با آب سرد بشویید. می‌توانید این کار را دو تا سه بار در روز به مدت چند روز تکرار کنید.

همچنین می‌توانید چند قطره روغن درخت چای را به آب گرم تمیز اضافه کنید و پاهای خود را حدود ۱۰ دقیقه در آن خیس کنید. می‌تواند مانند یک طلسم عمل کند. فقط مطمئن شوید که روغن درخت چای که استفاده می‌کنید خالص است. و از آنجایی که قوی است، باید از آن کم استفاده کنید . از تماس مستقیم با چشم خودداری کنید.

۹. عفونت گوش را درمان می‌کند

این خاصیت دوباره به خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی روغن درخت چای برمی‌گردد. می‌توانید قبل از استفاده چند قطره روغن درخت چای را با یک چهارم فنجان روغن زیتون رقیق کنید. یک تکه پنبه را به مخلوط آغشته کنید. سر خود را به یک طرف خم کنید و پنبه را به گوش خود بمالید. روغن درخت چای را نباید مستقیماً به مجرای گوش اضافه کرد، بنابراین لطفاً مراقب استفاده از آن باشید. همچنین می‌توانید روغن درخت چای را با روغن نارگیل مخلوط کنید. فقط مخلوط را به اطراف گوش بمالید.

با این حال، برخی از مطالعات نشان می‌دهد که استفاده از روغن درخت چای بر روی گوش می‌تواند برخی از عوارض نامطلوب ایجاد کند. این روغن ممکن است تا حدی برای گوش سمی باشد، به خصوص اگر در مقادیر بسیار زیاد استفاده شود. قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید.

۱۰. بوی واژن را درمان می‌کند

طبق شواهد ، روغن درخت چای می‌تواند به از بین بردن بوی واژن کمک کند. خواص ضد قارچی و ضد میکروبی طبیعی روغن به دستیابی به این امر کمک می‌کند. فقط باید چند قطره روغن درخت چای را با آب مخلوط کنید. یک یا دو قطره را در ناحیه بیرونی واژن خود بمالید. می‌توانید این کار را به مدت ۳ تا ۵ روز تکرار کنید و اگر علائم بهبود نیافت (یا بدتر شد)، مصرف را قطع کرده و با پزشک خود صحبت کنید.

۱۱. ممکن است به مبارزه با ذات الریه کمک کند

طبق یک مطالعه چینی، استنشاق روغن درخت چای ممکن است به کاهش علائم ذات الریه کمک کند . اگرچه این نشان می‌دهد که این روغن کاربردهای زیادی در زمینه پزشکی دارد، اما هنوز نمی‌دانیم که آیا می‌توانید از آن در خانه برای تسکین علائم استفاده کنید یا خیر. اما یک بار با پزشک خود مشورت کنید.

۱۲. به درمان سلولیت کمک می‌کند

فواید روغن درخت چای

در یک مطالعه، استفاده از روغن درخت چای سرعت بهبود زخم های آبسه و سلولیت را تسریع می‌کند. و این را می‌‌توان به خواص ضد قارچی، ضد باکتریایی و ضد التهابی روغن نسبت داد.

فقط باید یک سواب پنبه ای را با آب مرطوب کنید و چند قطره روغن درخت چای به آن اضافه کنید. سواب را روی ناحیه عفونی بکشید. اجازه دهید روغن چند ساعت بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید.همچنین می‌توانید چند قطره روغن درخت چای را در یک قاشق چایخوری عسل خام یا ژل آلوئه ورا مخلوط کنید. با استفاده از پنبه ای روی پوست خود بمالید و پس از چند ساعت آبکشی کنید.

۱۳. برفک دهان را درمان می‌کند

روغن درخت چای می‌تواند علیه مخمر کاندیدا آلبیکنس که به عنوان عامل برفک دهان شناخته می‌شود، عمل کند . طبق مطالعه دیگری، استفاده از ژل روغن درخت چای دو بار روی مسواک (به عنوان خمیر دندان) می‌تواند التهاب لثه را کاهش دهد.روغن درخت چای همچنین می‌تواند لثه های عقب رفته (علاوه بر بیماری پریودنتال و عفونت‌های تبخال دهان) را بهبود بخشد. کارشناسان می‌گویند در درمان بیماری‌های دندانی بهتر است از روغن درخت چای به عنوان ژل استفاده شود.

۱۴. بلفاریت را درمان می‌کند

بلفاریت وضعیتی است که در آن پلک ملتهب است. با توجه به آکادمی چشم پزشکی آمریکا، اثرات ضد میکروبی و ضد التهابی روغن درخت چای ممکن است به بهبود وضعیت کمک کند.

بلفاریت می‌تواند ناشی از کنه‌های گرد و غباری باشد که وارد چشم می‌شوند، که در ادامه جفت می‌شوند و باعث التهاب می‌شوند. از آنجایی که پلک‌ها برای تمیز کردن کامل دسترسی کمتری دارند، تمیز کردن کنه ها ممکن است سخت باشد. با این حال، روغن درخت چای می‌تواند کمک کند. طبق یک مطالعه در بریتانیا، اثرات ضد التهابی و ضد باکتریایی روغن درخت چای می‌تواند به درمان بلفاریت کمک کند. همچنین می‌توانید پلک های خود را با ۵۰ درصد روغن درخت چای که می‌توانید از نزدیک ترین داروخانه تهیه کنید، پاک کنید.

فواید روغن درخت چای

۱۵. غدد لنفاوی متورم را درمان می‌کند

غدد لنفاوی، لنفادنیت نیز نامیده می‌شود، جایی که غدد لنفاوی شما در هنگام لمس، حساس و متورم (و حتی دردناک) می شوند. این معمولاً نشانه عفونت باکتریایی در جایی از بدن است. استفاده از روغن درخت چای می‌تواند یک اثر فوری داشته باشد و سپس در ۲۴ ساعت آینده یک اثر کند رهش خواهد داشت.

می‌توانید روغن را مستقیماً از بطری استنشاق کنید یا آن را به ناحیه آسیب دیده بمالید و همانطور که قبلاً بحث شد، روغن برای مصرف نیست. همچنین هنگام استفاده روی پوست، فقط چند قطره از روغن را بمالید (پس از رقیق کردن آن با مقدار مساوی روغن نارگیل).

استفاده از کمپرس روغن درخت چای در ناحیه آسیب دیده نیز می‌تواند درد و سایر علائم مرتبط را کاهش دهد. فقط ۱ تا ۲ قطره از روغن را به کمپرس اضافه کنید و آن را به ناحیه مورد نظر بمالید. این کار را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه چند بار در روز انجام دهید.

۱۶. بوی بدن را کاهش می‌دهد

خواص ضد باکتریایی روغن درخت چای می‌تواند به کنترل بوی زیر بغل یا بوی بدن مرتبط با تعریق کمک کند. مهم است بدانید که عرق به خودی خود بو نمی‌دهد. تنها زمانی که ترشحات با باکتری‌های روی پوست ترکیب می شوند، بو می‌دهند. روغن درخت چای می‌تواند جایگزین خوبی (و احتمالاً سالم) برای دئودورانت های تجاری و سایر ضد تعریق ها باشد.

در اینجا یک دئودورانت طبیعی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از روغن درخت چای تهیه کنید. تنها چیزی که نیاز دارید ۳ قاشق غذاخوری کره و روغن نارگیل، ¼ فنجان نشاسته ذرت و جوش شیرین و ۲۰ تا ۳۰ قطره روغن درخت چای است.

کره و روغن نارگیل را در یک ظرف شیشه ای ذوب کنید (می‌توانید شیشه را در آب جوش قرار دهید). پس از ذوب شدن، شیشه را از روی حرارت بردارید و بقیه مواد (نشاسته ذرت، جوش شیرین و روغن درخت چای) را با هم مخلوط کنید. می‌توانید مخلوط را در یک شیشه یا ظرف کوچک یا یک چوب دئودورانت قدیمی بریزید. یا بهترین حالت، ریختن آن در قالب های مینی مافین سیلیکونی می‌تواند به شکل گیری آسان قالب کمک کند. چند ساعت صبر کنید تا مخلوط سفت شود. سپس می‌توانید مخلوط را مانند یک لوسیون با استفاده از انگشتان خود روی زیر بغل خود بمالید.

فواید روغن درخت چای

۱۷. بوی بد دهان را درمان می‌کند

اعتقاد بر این است که روغن درخت چای با توجه به خواص ضد باکتریایی آن، یک درمان فوق العاده برای بوی بد دهان است. به سادگی می‌توانید قبل از مسواک زدن یک قطره روغن به خمیر دندان خود اضافه کنید.

همچنین می‌توانید با افزودن ۳ قطره روغن به یک فنجان آب گرم، دهانشویه روغن درخت چای درست کنید. کافی است این محلول را دو تا سه بار در روز، ترجیحاً بعد از غذا غرغره کنید. اما بله، هرگز محلول را قورت ندهید. و بله، از آنجایی که تحقیقات محدودی در این مورد وجود دارد، یک بار با پزشک یا دندانپزشک خود مشورت کنید.

فواید روغن درخت چای برای پوست

روغن درخت چای فواید فوق العاده ای برای پوست شما دارد. خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی آن به شما کمک می‌کند تا از شر آکنه خلاص شوید و پوست خود را شفاف تر و روشن تر کنید. این روغن حتی می‌تواند به شما کمک کند تا از شر جای زخم و لک خلاص شوید. همچنین می‌توانید از حمام روغن درخت چای (۶ قطره از روغن را به حمام خود اضافه کنید) برای جوانسازی منظم پوست استفاده کنید.

۱۸. به درمان آکنه و سایر مشکلات پوستی کمک می‌کند

اکثر کرم های ضد آکنه حاوی عصاره درخت چای هستند و این کار را به دلایلی انجام می‌دهند. طبق برخی مطالعات، روغن درخت چای در مبارزه با آکنه به اندازه بنزوئیل پراکسید موثر است. این روغن همچنین تولید سبوم توسط پوست را کاهش می‌دهد.

۲ تا ۳ قطره روغن درخت چای را با ۱ قاشق غذاخوری عسل و ماست مخلوط کنید. این مخلوط را روی آکنه خود بمالید. بگذارید حدود ۲۰ دقیقه بماند و پس از آن می‌توانید صورت خود را بشویید. روزانه تکرار کنید. برخی منابع می‌گویند که روغن درخت چای با روغن نارگیل نیز می‌تواند به تسکین آکنه کمک کند.

فواید روغن درخت چای

حتی اگر از لکه‌های تیره یا فوران جوش رنج می برید، روغن درخت چای می‌تواند به کمک شما بیاید. کافی است چند قطره از روغن را روی یک پنبه بریزید و به آرامی روی نواحی آسیب دیده بمالید. بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس بشویید. همچنین می‌توانید از ژل ها و شوینده های صورت حاوی روغن درخت چای استفاده کنید. این داروی روغن درخت چای همچنین می‌تواند برای از بین بردن لکه‌های تیره روی پاها استفاده شود.

روغن درخت چای همچنین می‌تواند برای سفید کردن پوست به خوبی عمل کند. فقط باید ۱ قاشق چایخوری روغن جوجوبا را با ۴ قطره روغن درخت چای ترکیب کنید. یک عدد گوجه فرنگی را در مخلوط کن بریزید و این گوجه فرنگی های له شده را به مخلوط روغن اضافه کنید. ماسک را روی صورت خود بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. با آب ولرم بشویید و خشک کنید. این ماسک به رفع برنزه شدن آفتاب نیز کمک می‌کند. و نگران نباشید - روغن درخت چای پوست شما را سفید نمی‌کند.

برای پوست های خشک می‌توانید ۵ قطره روغن درخت چای را با ۱ قاشق غذاخوری روغن بادام ترکیب کنید. آن را به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید و بگذارید بماند. به طور معمول حمام کنید و صورت خود را طبق معمول بشویید. استفاده منظم از این ماسک صورت می‌تواند پوست شما را برای مدت طولانی تری هیدراته نگه دارد.

همچنین می‌توانید با استفاده از روغن درخت چای، یک شستشوی خانگی عسل برای پوست تمیز درست کنید. شما فقط به ۱/۳ فنجان صابون کاستیل درخت چای، ۱/۳ فنجان دیگر عسل، ۳ قاشق غذاخوری آب مقطر، ۲ قاشق غذاخوری روغن مغذی پوست (مانند جوجوبا یا بادام) و مقداری آب نیاز دارید. آب را در ظرف صابون و سپس سایر مواد را اضافه کنید. خوب تکان دهید تا عسل خوب مخلوط شود. شستشوی صورت شما آماده استفاده است - کافی است قبل از هر بار استفاده، محلول صابون را تکان دهید. این شستشوی صورت فواید زیادی دارد - پوست شما را غنی می‌کند و آن را صاف تر می‌کند.

روغن درخت چای ممکن است سیاهی زیر چشم را کاهش دهد. همچنین می‌تواند کیسه های زیر چشم را درمان کند. اما از آنجایی که پوست اطراف چشم ظریف است، ما مطمئن نیستیم که تا چه حد این موضوع درست است. قبل از استفاده از روغن برای این منظور با پزشک خود مشورت کنید.

۱۹. کرم حلقوی را درمان می‌کند

روغن درخت چای به دلیل ضد قارچ بودن می‌تواند درمان موثری برای کرم حلقوی باشد. ابتدا باید ناحیه آسیب دیده از کرم حلقوی را کاملاً تمیز و خشک کنید. همچنین، هر پارچه ای که برای خشک کردن ناحیه آسیب دیده استفاده کرده اید، باید در ماشین لباسشویی ریخته شود تا از آلودگی جلوگیری شود. چند قطره روغن درخت چای را به انتهای یک پنبه ای استریل اضافه کنید. را مستقیماً روی تمام مناطق آسیب دیده بمالید. این روند را سه بار در روز تکرار کنید. اگر متوجه شدید که پوست شما را تحریک می‌کند، می‌توانید روغن را رقیق کنید. در صورتی که فضای زیادی برای پوشاندن دارید، می‌توانید از یک توپ پنبه استریل نیز استفاده کنید.

۲۰. با پسوریازیس مبارزه می‌کند

اضافه کردن چند قطره روغن درخت چای به حمام می‌تواند به بهبود وضعیت کمک کند.

فواید روغن درخت چای

۲۱. اگزما را درمان می‌کند

کافی است ۱ قاشق چایخوری روغن نارگیل و ۵ قطره روغن اسطوخودوس و درخت چای را مخلوط کنید تا یک لوسیون اگزما با روغن درخت چای درست کنید. قبل از حمام روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

 ۲۲. بریدگی‌ها و عفونت‌ها را بهبود می‌بخشد

این روغن به طور طبیعی بریدگی ها و عفونت‌ها را التیام می‌بخشد. سایر عفونت‌ها مانند نیش حشرات، بثورات، و سوختگی نیز می‌توانند با این روغن درمان شوند – این روغن به عنوان یک ضد عفونی‌کننده عمل می‌کند. فقط چند قطره از روغن را به آب حمام خود اضافه کنید.

۲۳.  سوختگی تیغ را تسکین می‌دهد

سوختگی تیغ می‌تواند به خصوص ناراحت کننده و ناخوشایند باشد. و درمان نادرست فقط می‌تواند آنها را بدتر کند. اما با روغن درخت چای، درمان آنها بسیار ساده است. پس از اصلاح، کافی است چند قطره از روغن را روی یک پنبه ای بریزید و روی نواحی آلوده بمالید. این کار پوست شما را تسکین می‌دهد و سوختگی را سریعتر التیام می‌بخشد.

می‌توانید از روغن به عنوان شستشوی پس از واکس نیز استفاده کنید. و یک صابون روغن درخت چای (که می‌توانید در بازار تهیه کنید) می‌تواند به عنوان کف اصلاح استفاده شود. این روغن درخت چای فوایدی مشابه روغن دارد – و در مورد مشکلات پوستی، می‌تواند گزینه راحت تری باشد.

۲۴. قارچ ناخن را درمان می‌کند

فواید روغن درخت چای

استفاده از روغن درخت چای روی ناخن آلوده می‌تواند به تسکین علائم قارچ ناخن کمک کند. خواص ضد قارچی آن در اینجا نقش دارد. روغن را با استفاده از یک پنبه ای روی ناخن آلوده خود بمالید. این کار را دو تا سه بار در روز انجام دهید. از این دارو می‌‌توان برای درمان قارچ انگشت پا نیز استفاده کرد.

اما باز هم تحقیقات محدودی در این مورد وجود دارد. لطفا با پزشک خود مشورت کنید. این یک عفونت قارچی مسری در پاها است که ممکن است به ناخن‌های پا و دست‌ها سرایت کند. برخی از علائم می‌تواند شامل تاول، قرمزی، ترک خوردن و لایه برداری باشد.

۲۵. درمان موثر پای ورزشکاران

مطالعات نشان می‌دهد که روغن درخت چای می‌تواند یک درمان موثر برای پای ورزشکاران باشد. به سادگی می‌توانید ¼ فنجان پودر پیکان و جوش شیرین را با ۲۰ تا ۲۵ قطره روغن درخت چای ترکیب کنید. هم بزنید و در ظرف در بسته نگهداری کنید. مخلوط را دو بار در روز روی پاهای تمیز و خشک بمالید.

۲۶. به پاک کردن آرایش کمک می‌کند

به سادگی ¼ فنجان روغن کانولا را با ۱۰ قطره روغن درخت چای مخلوط کرده و مخلوط را به یک شیشه شیشه ای استریل شده منتقل کنید. درب آن را محکم ببندید و تکان دهید تا روغن ها به خوبی مخلوط شوند. شیشه را در جای خنک و تاریک نگهداری کنید. برای استفاده از آن، یک تکه پنبه را به روغن آغشته کرده و روی صورت خود بکشید. این به پاک کردن آسان آرایش کمک می‌کند. پس از ارسال این، می‌توانید به طور کامل با آب گرم بشویید و با یک تونر دنبال کنید.

۲۷. جای جوش را تسکین می‌دهد

اغلب به دلیل عفونت‌هایی که فولیکول‌های مو روی سطح پوست شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند، جوش صورت می‌گیرد. آنها می‌‌توانند باعث التهاب و حتی تب شوند. سلول‌های خونی سعی می‌کنند با عفونت مبارزه کنند و در این فرآیند، جوش‌ها بزرگ‌تر و حساس‌تر می‌شوند و دردناک تر مطمئناً می‌توانید آنها را تحت درمان پزشک قرار دهید - اما استفاده از روغن درخت چای می‌تواند بسیار مفید باشد. به سادگی روغن را با یک تکه پنبه تمیز روی ناحیه آسیب دیده بمالید. از ملایم بودن برنامه اطمینان حاصل کنید. استفاده منظم می‌تواند جای جوش را تسکین دهد.

۲۸. زگیل را درمان می‌کند

خواص ضد ویروسی روغن درخت چای می‌تواند کمک کندمبارزه با ویروسی که باعث زگیل می‌شود. فقط ناحیه اطراف زگیل را بشویید و خشک کنید. فقط یک قطره روغن خالص و رقیق نشده درخت چای را روی زگیل بمالید و روی آن ناحیه بانداژ کنید. اگر فکر می‌کنید راحت تر است، می‌توانید روغن را به سر بانداژ بمالید. باند را حدود ۸ ساعت (یا یک شبه) بگذارید. صبح روز بعد، بانداژ را بردارید و محل را با آب سرد بشویید. می‌توانید یک باند دیگر را فقط در شب قرار دهید یا فوراً (با استفاده از روغن درخت چای).

فقط این روند را هر روز تکرار کنید تا زمانی که زگیل از بین برود. این می‌تواند بین ۱ تا ۴ هفته طول بکشد.

روغن درخت چای همچنین برای زگیل تناسلی خوب عمل می‌کند. فقط باید یک قطره از روغن رقیق شده را مستقیماً روی زگیل بمالید. اما فقط برای تست حساسیت به روغن، ابتدا مقدار کمی از آن را روی ساعد خود بمالید. اگر هیچ واکنش نامطلوبی نشان ندادید، میتوانید ادامه بدهید.

۲۹. علائم آبله مرغان را تسکین می‌دهد

فواید روغن درخت چای

آبله مرغان می‌تواند باعث خارش شدید شود و حتی فرد را تحریک به خراشیدن پوست خود کند و منجر به ایجاد زخم شود. برای تسکین این خارش، می‌‌توان با آب گرم مخلوط با روغن درخت چای حمام کرد.

فقط حدود ۲۰ قطره روغن درخت چای را به وان یا سطل پر از آب خود اضافه کنید. می‌توانید خود را خیس کنید یا با آب حمام کنید. همچنین می‌توانید توپ های پنبه ای تمیز آغشته به روغن را روی نواحی آسیب دیده پوست خود بمالید.

۳۰. موها را بلندتر و ضخیم تر می‌کند

روغن درخت چای برای موهای شما معجزه می‌کند. خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی روغن با هر نوع عفونت پوست سر که می‌تواند به ریزش مو و سایر مسائل کمک کند، مبارزه می‌کند.استفاده از روغن درخت چای یک راه ساده و موثر برای حفظ سلامت مو است. می‌توانید روغن را روی پوست سر خود ماساژ دهید یا حتی آن را با شامپو خود مخلوط کنید.افزودن چند قطره روغن به شامپوی معمولی می‌تواند خواص درمانی شامپو را افزایش دهد.

برای موهای بلندتر و پرپشت تر (یا اساساً برای رشد مناسب مو)، می‌توانید چند قطره روغن درخت چای را با مقدار مساوی روغن حامل (مانند روغن بادام نارگیل) مخلوط کنید. خوب مخلوط کنید و روی پوست سر ماساژ دهید. به طور کامل آبکشی کنید. این مخلوط احساس طراوت می‌کند و همچنین می‌تواند احساس سوزن سوزن شدن را روی پوست سر شما ایجاد کند.همچنین می‌توانید روغن درخت چای را با روغن زیتون مخلوط کنید تا موهایتان نرم و صاف شود. این همچنین یک لایه محافظ روی موهای شما تشکیل می‌دهد که رشد مو را تقویت می‌کند - یک درمان احتمالی برای ریزش مو.

۳۱. به مبارزه با شوره سر و خارش کمک می‌کند

فواید روغن درخت چای

استفاده از روغن پس از مخلوط کردن با شامپوی معمولی نیز می‌تواند به درمان شوره سر و خارش همراه کمک کند. همچنین می‌توانید از این روغن برای درمان خشکی پوست سر استفاده کنید. روغن را با روغن حامل مخلوط کرده و به آرامی روی پوست سر خود به مدت حدود ۱۵ دقیقه ماساژ دهید. موهای خود را به طور کامل بشویید (بعد از اینکه مخلوط روغن حدود ۱۰ دقیقه بماند). روغن درخت چای پوست سر شما را مرطوب می‌کند و خشکی پوست سر را درمان می‌کند.می‌توانید از روغن برای از بین بردن شپش نیز استفاده کنید. چند قطره روغن درخت چای را روی پوست سر خود بمالید و بگذارید یک شب بماند. صبح روز بعد، موها را شانه کنید تا شپش مرده از بین برود. موهای خود را با شامپو و نرم کننده حاوی روغن درخت چای بشویید.

روغن درخت چای در واقع چگونه کار می‌کند؟

روغن درخت چای یک روغن ضروری است که دارای بو و رنگ تازه کافوراسی است که از زرد کم رنگ تا شفاف متغیر است. این روغن از برگ‌های Melaleuca alternifolia که بومی جنوب شرقی و شمال شرقی استرالیا است، گرفته شده است، این روغن عضوی از خانواده Myrtaceae است. این درخت کوچک است که تا ارتفاع حدود ۷ متر رشد می‌کند - دارای برگ‌های سوزنی مانند، پوست کاغذ مانند و گل های بنفش یا سفید است.

آنچه باعث می‌شود روغن کار کند، به دلایل واضح، ترکیب آن است. اگرچه روغن از بیش از ۱۰۰ جزء تشکیل شده است، اجزای اصلی آن شامل هیدروکربن های ترپن - مونوترپن ها، سسکوی ترپن ها و الکل های مربوط به آنها است. همانطور که قبلاً دیدیم، Terpinen-۴-ol یک جزء اصلی است. جزء دیگری به نام ۱،۸-سینئول می‌تواند مسئول عوارض جانبی روغن درخت چای باشد.

آیا روغن درخت چای بی خطر است؟

به صورت موضعی، بی خطر است (تقریباً همیشه). اما مصرف خوراکی آن ممکن است علائم جدی ایجاد کند. به گفته دکتر اسکات جانسون، باید lز مصرف روغن درخت چای را به مقدار مناسب پرهیز کنید و از دادن آن به کودکان زیر ۶ سال خودداری کنید.

طرز تهیه روغن درخت چای

می‌توانید روغن درخت چای را درست در آشپزخانه خود درست کنید. تنها چیزی که نیاز دارید یک دسته برگ تازه درخت چای است.برگ‌ها را به یک قابلمه اضافه کنید و روی آن ها را با آب بپوشانید. یک بخارپز سبزیجات را در قابلمه، روی برگ‌ها و آب قرار دهید.یک پیمانه اندازه گیری داخل این بخار پز قرار دهید.درب قابلمه را بگذارید (به صورت وارونه). اطمینان حاصل کنید که نوک دسته درب به سمت فنجان اندازه گیری است.آب را بجوشانید تا برگ‌ها بخار شوند. آب ابتدا متراکم و تبخیر می‌شود. این تراکم به سمت دسته و به داخل فنجان اندازه گیری می‌لغزد.چهار تکه یخ را روی درب واژگون شده اضافه کنید. این باعث تسریع تراکم بخار می‌شود.پس از ذوب شدن یخ، حرارت را خاموش کنید.درب آن را بردارید و آب تکه یخ را داخل سینک بریزید. لیوان اندازه گیری شیشه‌ای را بردارید.محتویات فنجان اندازه گیری را در یک قیف جداکننده بریزید (از بسته بودن دریچه ته قیف اطمینان حاصل کنید). بالای قیف را ببندید و آن را به شدت تکان دهید.قیف را برعکس کنید و آن را باز کنید تا فشار از بین برود. این باعث می‌شود که روغن به بالای آب شناور شود (همانطور که این دو ماده از هم جدا می شوند).یک بطری شیشه ای را زیر میله نگهدارنده قرار دهید و آب را رها کنید. می‌توانید روغن را در یک بطری شیشه ای رنگی بریزید.این فرآیند را (حداکثر سه بار دیگر) تکرار کنید تا روغن بیشتری از برگ‌ها استخراج شود.

حتی می‌توانید یک پاک کننده خانگی روغن درخت چای خانگی داشته باشید. شما فقط به ½ فنجان سرکه سفید، ۳ فنجان آب و ¼ قاشق چایخوری روغن درخت چای نیاز دارید.در یک بطری اسپری، همه مواد را با هم ترکیب کرده و خوب تکان دهید. سپس می‌توانید چند قطره از اسانس مورد علاقه خود را به این مخلوط اضافه کنید. فقط از این پاک کننده مانند سایر پاک کننده ها استفاده کنید – روی سطوح سخت مانند رویه، کف، سطوح سینک و غیره.

همچنین می‌توانید از روغن درخت چای هم به صورت معطر و هم به صورت موضعی استفاده کنید. البته، ما بسیاری از کاربردها را قبلاً دیده بودیم.شما می‌توانید روغن درخت چای را با یک اسپری در سراسر خانه پخش کنید. همچنین می‌توانید مقداری از روغن را مانند عطر روی لباس یا پوست خود اسپری کنید.و در حین استفاده موضعی، اطمینان حاصل کنید که همیشه روغن درخت چای را با یک روغن حامل (مانند روغن نارگیل) به نسبت ۱:۱ رقیق کنید. این کار را قبل از مالیدن روغن روی پوست انجام دهید.

روغن درخت چای می‌تواند در برخی افراد باعث تحریک و تورم پوست شود. در افراد مبتلا به آکنه، روغن گاهی اوقات می‌تواند باعث خشکی و خارش و سوزش شود. استفاده از روغن درخت چای بر روی پوست پسران جوانی که هنوز به سن بلوغ نرسیده اند ممکن است باعث عدم تعادل هورمونی شود. روغن ممکن است باعث رشد سینه پسران شود.

هنگام غرغره کردن روغن درخت چای مراقب باشید، زیرا در برخی موارد، مواد قوی موجود در روغن به غشای بیش از حد حساس گلو آسیب می رساند. حتما با پزشک خود مشورت کنید. روغن درخت چای در صورت استفاده موضعی احتمالاً برای زنان باردار و شیرده بی خطر است. اما مصرف خوراکی آن، ممنوع است.