۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

خواص انار و یاقوت‌های آن!

۱۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۳
کد خبر: 586735
خواص انار و یاقوت‌های آن!

اگرچه دانه‌های یاقوتی انار ممکن است کوچک باشد، اما مملو از ویتامین و مواد معدنی است، دانه‌های انار، مکمل عالی برای هر نوع رژیم غذایی سالم خواهد بود.

اقتصاد آنلاین - فرناز خیابانی؛ چه انار را به سالاد اضافه کنید، چه آنها را در اسموتی صبحگاهی خود بریزید یا آنها را با یک غذای ماهی سالمون غنی از مواد مغذی سرو کنید، دانه‌های انار یک افزودنی خوشمزه و فوق العاده مغذی برای تقریباً هر وعده غذایی است. جدا از اینکه انار مملو از ویتامین‌ها و مواد معدنی است، تعدادی از خواص شگفت انگیز انار وجود دارد که باید در مورد آنها بدانید که باعث می‌شود آنها را به بالای لیست خرید خود اضافه کنید.

انار سرشار از مواد مغذی است

اگر به دنبال این هستید که ویتامین‌ها و مواد معدنی بیشتری را در رژیم غذایی خود قرار دهید، انار برای شما عالی است. انار با مجموعه‌ای از مواد مغذی پر شده است، از جمله: ویتامین c ، ویتامین K ، تیامین ، ویتامین B6 و پتاسیم. این یک جدول تغذیه‌ای بسیار چشمگیر است. در واقع فقط ۱۰۰ گرم دانه انار حاوی ۱۷ درصد از ویتامین C توصیه شده روزانه شما است که می‌تواند به تقویت دفاع طبیعی بدن، بهبود جذب آهن و حمایت از سیستم ایمنی کمک کند.

انار

بنابراین، چه یک لیوان آب انار را به برنامه روزانه خود اضافه کنید، چه انار را در انواع غذاها و سالادها اضافه کنید ، بدن شما مطمئناً برای آن تشکر خواهد کرد!

انار خواص ضد التهابی است

انار حاوی آنتی اکسیدان‌های قوی به نام پونیکالاگین است. در واقع، مشخص شده است که انار سه برابر بیشتر از چای سبز آنتی اکسیدان دارد. این آنتی اکسیدان‌ها هستند که فواید ضد التهابی ادعایی انار را ارائه می‌کنند.

علاوه بر داشتن توانایی گزارش شده برای کاهش نشانگرهای التهاب در سراسر بدن، مطالعات نشان داده است که انار می‌تواند به ویژه برای کاهش التهاب در سیستم گوارش مفید باشد. این می‌تواند به بهبود هضم کمک کند و ممکن است به ویژه برای کسانی که از بیماری‌های التهابی روده رنج می‌برند مفید باشد.

کمک به کاهش فشار خون

انار

فشار خون بالا می‌تواند یک وضعیت نگران کننده باشد و اگر درمان نشود می‌تواند منجر به حملات قلبی، سکته مغزی و حتی نارسایی قلبی شود.

علاوه بر درمان‌های دارویی، چند تغییر در شیوه زندگی وجود دارد که می‌تواند به درمان فشار خون بالا کمک کند، از جمله: حفظ یک رژیم غذایی سالم، کاهش مصرف الکل ، ورزش منظم و کاهش مصرف کافئین.

انار را می‌توان به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم مصرف کرد و نشان داده شده است که با مصرف روزانه به میزان قابل توجهی فشار خون را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، مطالعات نشان داده است که یکی از فواید سلامتی انار این است که ممکن است به بهبود جریان خون به قلب در بیماران مبتلا به بیماری قلبی کمک کند.

اگر به دنبال راه هایی برای بهبود فشار خون خود در کنار کمک پزشک خود هستید، اضافه کردن انار به رژیم غذایی خود ممکن است نقطه شروع باشد.

انار

چه ورزشکار باشید و چه فقط از چند بار در هفته رفتن به باشگاه لذت می برید، مطمئناً به دنبال راه هایی برای بهبود مستمر عملکرد خود هستید و اینجاست که انار وارد می‌شود.

مانند چغندر، انار هم سرشار از نیترات‌های غذایی است که تصور می‌شود عملکرد ورزشی را بهبود می‌بخشد. نیترات‌ها در بدن به اکسید نیتریک تبدیل می‌شود که باعث گشاد شدن رگ‌های خونی، کاهش فشار خون و افزایش ظرفیت اکسیژن می‌شود.

نقش انار در عملکرد ورزشی

انار

یک مطالعه نیم ساعت قبل از ورزش یک گرم عصاره انار به ورزشکاران داد که به طور قابل توجهی جریان خون را افزایش داد. این نه تنها به تأخیر خستگی ماهیچه‌ها کمک می‌کند، بلکه جذب اکسیژن در بدن را نیز بهبود می‌بخشد و جریان خون را به بافت‌ها بهبود می‌بخشد. چه آب انار را به برنامه قبل از تمرین خود اضافه کنید، چه به سادگی آن را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید ، شاهد بهبود عملکرد خود خواهید بود.