۰ نفر

بازگشت شهرهای قرمز کرونایی به نقشه کشور

۱۲ آذر ۱۴۰۰، ۲۱:۲۰
کد خبر: 586604
بازگشت شهرهای قرمز کرونایی به نقشه کشور

​بر اساس آخرین رنگ‌بندی منتشر شده از شهرهای کشور، اکنون ۲ شهرستان در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۵۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۸۴ شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین، با عبور کشور از خیز پنجم کرونا، ۲۸۴ شهرستان در وضعیت آبی و ۱۵۳ شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار گرفتند.

شهرهای اراک(مرکزی)، اردبیل، اصفهان، اهواز(خوزستان)، ایلام، بندرعباس(هرمزگان)، تبریز(آذربایجان‌شرقی)، تهران، رشت(گیلان)، زاهدان(سیستان و بلوچستان)، ساری(مازندران)، قم، کرج(البرز)، گرگان(گلستان) و مشهد(خراسان رضوی) مرکز استان‌هایی هستند که در وضعیت آبی قرار دارند.

 با این وجود، شهرستان‌های طبس(خراسان جنوبی) و بهاباد(یزد) به علت افزایش روند بستری کرونا، مجددا در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفتند.

 شهرستان‌های اشنویه، پیرانشهر(آذربایجان‌غربی)، فردوس، نهبندان(خراسان جنوبی)، بردسکن(خراسان رضوی)، طارم(زنجان)، کوار(فارس)، سیرجان(کرمان) و بافق(یزد) در وضعیت نارنجی قرار دارند.

 وضعیت آبی به منزله پایان کرونا نیست. حتی افرادی که دو نوبت واکسن دریافت کرده‌اند، باید کماکان مراقبت‌ها را ادامه دهند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت،  ۲ شهرستان در وضعیت قرمز،  ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۵۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۸۴ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

7JvrQIfKDfOb