۰ نفر

مردم کدام استان بیشترین و کمترین میزان تزریق واکسن را داشتند؟

۱۲ آذر ۱۴۰۰، ۲۰:۵۹
کد خبر: 586599
مردم کدام استان بیشترین و کمترین میزان تزریق واکسن را داشتند؟

مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت استان های دارای کمترین و بیشترین میزان تزریق واکسن را اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت آمار تفکیکی واکسیناسیون‌ کرونا در استان‌ها را گزارش کرد.

بر این اساس واکسیناسیون کرونا در ایران از ۱۰۱ میلیون دوز عبور کرده است و از جمعیت  حدود ۶٧.٨ میلیون نفری ایران که بالای ١٢ سال سن دارند و واجد شرایط واکسیناسیون هستند، ۸۳ درصد از واکسیناسیون استقبال کرده و ۶۵ درصد ٢ دوز واکسن تزریق کرده اند و پوشش واکسیناسیون در آن‌ها کامل شده است.

بیش از ۵۶ میلیون دوز اول، بیش از  میلیون دوزم دوم و بیش از ۶۳۵ هزار دوز سوم واکسن در ایران تزریق شده است.

گیلانی‌ها با ۹۰ درصد تزریق دوز اول واکسن بیشترین میزان استقبال از واکسیناسیون را به خود اختصاص داده‌اند و در جایگاه‌های بعدی خراسان شمالی با ۸۹ درصد تزریق دوز اول در جمعیت بالای ۱۲ سال و استان‌های هرمزگان، آذربایجان شرقی، مرکزی، مازندران و اردبیل با ۸۸ درصد تزرطیق دوز اول قرار دارند.

قم با ۶۷ درصد کمترین میزان استقبال از واکسیناسیون را داراست و میزان استقبال از واکسیناسیون در سایر استان‌های کشور بالای ۷۰ درد است.

 کمترین میزان پوشش کامل واکسیناسیون یا همان ایمنی جمعی مربوط به استان سیستان و بلوچستان با تزریق ۴۵ درصد دوز دوم واکسن در جمعیت بالای ۱۲ سال است.

استان گیلان با ۷۵ درصد تزریق دوز دوم واکسن به جمعیت بالای ١٢ رکورددار ایمنی جمعی در کشور است و در جایگاه‌های بعدی آذربایان شرقی، فارس، زنجان و مازندران قرار دارند.

تاکنون حدود ۱۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دوز واکسن در کشور توزیع شده است و بیش از  ۴ میلیون دوز واکسن برای تکمیل دوز دوم واکسن نیاز داریم.

فایل آمار واکسیناسیون کرونا به تفکیک استان‌ها را از اینجا دریافت کنید.