۰ نفر

هشدار کرونایی به مازندرانی ها

۱۰ آذر ۱۴۰۰، ۲۲:۱۸
کد خبر: 586189
هشدار کرونایی به مازندرانی ها

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران معتقد است، با تدوام کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، در صورت شیوع سویه اومیکرون روزهای سیاه کرونایی در کمین مازندران است.

 

 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علی شیرازی روز چهارشنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا با انتقاد از کاهش دستورالعمل های بهداشتی، اظهار کرد: با این روند، در صورت شیوع سویه اومیکرون روزهای سیاه کرونایی در کمین مازندران است.

وی با تاکید  بر ضرورت اطلاع رسانی و آگاه کردن مردم از خطرات سویه جدید کرونا گفت: میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مازندران رو به کاهش است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران افزود : در زمان حاضر میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان به کمتر از ۴۵ درصد رسیده که این رقم مناسب برای مبارزه با سویه جدید کرونا نیست.

شیرزای از اصناف، بازاریان و دیگر اقشار جامعه خواست جهت رعایت جدی دستورالعمل های بهداشتی دقت کنند و  نظارت دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل و همچنین بازرسان اصناف نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بازار و واحدهای صنفی باید تشدید شود.

وی با اشاره به رنگ بندی مناسب فعلی کرونایی در استان گفت: واکسیناسیون در این امر موثر بوده است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به روند رو به افول رعایت شیوه نامه های کرونایی همزمان با شیوع سویه جدید کرونا در جهان اظهار کرد:  در صورت ورود این سویه به کشور در مدیریت و مقابله با سویه جدید با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

شیرازی گفت: تاکنون ۹۴.۵ درصد از جامعه هدف ۲ میلیون و ۳۴۰ هزار نفری استان دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی آمار دریافت کنندگان دز دوم واکسن کرونا را هم ۸۱.۵ درصد اعلام کرد و گفت : باید با برنامه ریزی اصولی آمار تزریق دوم کرونا در استان افزایش چشمگیری یابد و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در تالارهای پذیرایی، رستوران ها و مدارس تشدید شود تا این اماکن در آینده به کانون شیوع کرونا تبدیل نشود.

طبق آخرین ارزیابی سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال حاضر وضعیت کرونایی ۱۹ شهرستان مازندران آبی یا کم خطر و سه شهرستان هم زرد یا دارای خطر متوسط است.