۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

معجزه آب برای سلامتی !

۱۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۰۲
کد خبر: 585993
معجزه آب برای سلامتی !

بعد از مطالعه این گزارش با بخشی از معجزه‌های آب، برای حفظ سلامت بدن انسان آشنا خواهید شد.

نوشیدن آب برای کاهش وزن

آب به شما کمک می‌کند لاغر شوید

نوشیدن آب به طرق مختلف برای بدن مفید است. نوشیدن آب سرد متابولیسم بدن شما را افزایش می‌دهد و می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. پس از نوشیدن H2O سرد، بدن باید انرژی بیشتری برای افزایش دما صرف کند. این بدان معناست که شما کالری بیشتری می‌سوزانید. در یک مطالعه، به زنان جوان دارای اضافه وزن دستور داده شد که حدود ۲ فنجان آب سرد نیم ساعت قبل از صبحانه، ناهار و شام به مدت هشت هفته بنوشند. در پایان مطالعه، زنان کاهش وزن، شاخص توده بدنی کمتر و نمرات ترکیب بدن را بهبود بخشیدند. آب همچنین جایگزینی عالی برای نوشیدنی‌هایی است که قند و کالری بالایی دارد مانند نوشابه‌ها و آبمیوه‌ها. این نوشیدنی‌ها را با آب خنک جایگزین کنید تا به دور کمر شما کمک کند!

با آب پر انرژی بمانید

H2O با خستگی مبارزه می‌کند

کم آبی خفیف اثرات منفی بر خلق و خو و سطح انرژی دارد. حدود دو سوم بدن انسان از آب تشکیل شده است، بنابراین کم آبی بر اکثر عملکردهای بدن تأثیر می‌گذارد. در مطالعات، کم آبی با افزایش خستگی، عصبانیت و سردرگمی و همچنین مشکلات خلقی و کاهش قدرت همراه بوده است. شما باید به خوبی هیدراته شده باشید تا سلول‌هایتان به درستی کار کند. نوشیدن آب همچنین به حفظ ضربان قلب و فشار خون سالم کمک می‌کند. برای تولید لنف (مایع مهم سیستم ایمنی بدن) به مایع کافی نیاز دارید. همه سیستم‌های بدن در محیط های غنی از آب بهتر کار می‌کند. برای جلوگیری از کم آبی بدن، در طول روز به طور پیوسته آب بنوشید. اگر صبر کنید تا احساس تشنگی کنید، احتمالاً در حال حاضر دچار کم آبی شده‌اید. اگر آب ساده برای شما جذاب نیست، مقداری آب لیمو را امتحان کنید.

فواید آب

با آب با استرس مبارزه کنید

H2O خلق و خوی شما را بهبود می‌بخشد

کم آبی بدن به استرس کمک می‌کند. خستگی، عصبانیت، خلق و خوی منفی و مشکلات شناختی همگی زمانی که آب بدن شما کم می‌شود افزایش می‌یابد. از استرس خودداری کنید و در طول روز آب بنوشید. همیشه یک بطری آب همراه داشته باشید و در طول روز هر نیم ساعت یا یک ساعت یک بار بنوشید. کمتر دچار کم آبی و استرس می‌شوید. به یاد داشته باشید، منتظر نمانید تا احساس تشنگی کنید. تشنگی زمانی رخ می‌دهد که شما از قبل کم آب شده‌اید.

با H2O بهتر ورزش کنید

قبل از فعالیت به اندازه کافی آب بنوشید

هیدراتاسیون کافی یک مزیت برای تمرین است. نوشیدن آب به شما کمک می‌کند مدت زمان بیشتری ورزش کنید و از گرفتگی عضلات جلوگیری کنید. آب به روان شدن مفاصل بدن کمک می‌کند. مطمئن نیستید در حین ورزش به چه مقدار آب نیاز دارید؟ این به عوامل مختلفی از جمله وزن، میزان عرق کردن، سطح فعالیت و آب و هوا بستگی دارد. با این حال، یک قانون سرانگشتی خوب این است که هنگام ورزش باید ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلی لیتر آب هر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بنوشید. هر ۲ ساعت قبل از ورزش، ۲ تا ۲ و نیم فنجان آب بنوشید تا مطمئن شوید که به خوبی هیدراته به تمرین می‌روید. اگر زیاد عرق می‌کنید، مصرف آب حاوی الکترولیت (موادی که بدن برای عملکرد صحیح به آن نیاز دارد، مانند سدیم و پتاسیم) ایده خوبی است. آب لیمو یا آب دم کرده با طعم‌های میوه دیگر نیز گزینه خوبی برای هیدراته ماندن است. آب لیمو غنی از ویتامین C برای پوست مفید است و به سم زدایی شما کمک می‌کند.

فواید آب

تقویت سلامت پوست

آب با چین و چروک مبارزه می‌کند

نوشیدن آب کافی به حجیم شدن سلول‌های پوست کمک می‌کند، که ظاهر خطوط و چین و چروک‌ها را به حداقل می‌رساند تا جوان‌تر به نظر برسید. آب همچنین از سم زدایی حمایت می‌کند و به دفع سموم و ناخالصی ها از بدن کمک می‌کند که پوست شما را کدر می‌کند. به خوبی هیدراته بمانید تا از گردش خون و جریان خون خوب حمایت کنید، همه اینها به درخشش پوست شما کمک می‌کند. اگر طعم آب ساده را دوست ندارید، کمی آبلیمو به آن اضافه کنید تا خوش طعم تر شود. ویتامین C موجود در مرکبات یک آنتی اکسیدان است که با رادیکال‌های آزاد آسیب رسان پوست مبارزه می‌کند و از کلاژن سالم، یکی از اجزای اصلی پوست، حمایت می‌کند. در کنار نوشیدن آب کافی، میوه‌ها و سبزیجات سرشار از پلی فنول و فلاونوئید مصرف کنید تا سلامت پوست را تقویت کنید. اعتقاد بر این است که نوشیدن آب لیموی گرم و غنی از ویتامین C به سم زدایی کمک می‌کند و به درخشش پوست کمک می‌کند.

آب، فیبر و تغذیه سالم به سلامت گوارش کمک می‌کند و به منظم نگه داشتن شما کمک می‌کند.

فواید آب

آب به هضم غذا کمک می‌کند

مزایای H2O برای دستگاه گوارش شما

آب و فیبر با هم کار می‌کند تا سیستم گوارش شما را منظم نگه دارد و از یبوست جلوگیری کند. آب مواد زائد را رقیق می‌کند و به دفع سموم از دستگاه گوارش کمک می‌کند. آب و فیبر مدفوع را حجیم کرده و دفع آنها را آسان می‌کند. بدن خود را هیدراته کنید و مطمئن شوید که هر روز مایعات کافی دریافت می‌کنید تا منظم بمانید. اگر دچار کم آبی شوید، مدفوع سفت، خشک و دفع آن سخت‌تر می‌شود. کمی آب لیمو را در آب معمولی فشار دهید تا خوش طعم‌تر شود. غذاها و نوشیدنی‌های حاوی پروبیوتیک نیز برای سلامت دستگاه گوارش مفید است. یکی از عوارض مصرف زیاد سدیم یا فیبر بدون آب کافی، نفخ است. برای رفع نفخ بیشتر آب بنوشید یا چای نعناع بنوشید. در صورت ابتلا به اسهال بیشتر مراقب مصرف مایعات بیشتر باشید. در صورت وجود اسهال، استفراغ یا هر دو، کم آبی قابل توجه و از دست دادن الکترولیت‌های مهم ممکن است رخ دهد. در صورت بروز اسهال، جذب مایعات و مواد مغذی کاهش می‌یابد. موارد شدید کم آبی ممکن است نیاز به جایگزینی مایع IV داشته باشد.

فواید آب

فواید سلامتی برای کلیه‌ها

این روزها افراد بیشتری به سنگ کلیه مبتلا می‌شوند. هیدراته ماندن می‌تواند به جلوگیری از تشکیل سنگ کمک کند. آب، نمک‌ها و مواد معدنی را رقیق می‌کند که در غیر این صورت ممکن است در کلیه‌ها متمرکز شده و تبدیل به سنگ شود. کلیه‌ها وظایف مهمی در بدن مانند حفظ سطح آب، تنظیم فشار خون و فیلتر کردن مواد زائد انجام می‌دهد. اگر نگران سنگ کلیه هستید، مراقب مصرف سدیم خود باشید. سدیم باعث افزایش سطح کلسیم در ادرار می‌شود. نوشیدن آب لیمو گرم در اول صبح که از خواب بیدار می‌شوید یک عادت سالم است که نه تنها برای کلیه‌ها بلکه برای سلامت کلی شما نیز مفید است. PH ادرار بر تشکیل سنگ کلیه تأثیر می‌گذارد. ادرار اسیدی باعث تشکیل برخی از انواع سنگ‌ها می‌شود، در حالی که ادرار قلیایی تشکیل سنگ‌های مختلف را تشویق می‌کند. اسید سیتریک و سیترات کلسیم در برابر تشکیل سنگ کلیه محافظت می‌کنند. چگونه متوجه می‌شوید که برای مراقبت از کلیه ها به اندازه کافی آب می نوشید؟ رنگ ادرار شما باید زرد کم رنگ باشد. اگر تیره تر باشد، ممکن است دچار کم آبی شده باشید. اگر بی رنگ باشد، ممکن است بیش از حد هیدراته شده باشید. نوشیدن آب خنک متابولیسم را تسریع می‌کند و فواید کاهش وزن سالمی دارد.

چقدر آب باید بنوشید؟

فواید آب

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که شما باید هشت لیوان آب در روز بنوشید. واقعاً هیچ مدرکی برای تأیید آن وجود ندارد، اما به خاطر سپردن مقدار تقریبی آن آسان است. مقدار آبی که باید هر روز بنوشید به عوامل مختلفی از جمله وزن، سطح فعالیت، آب و هوا و میزان تعریق شما بستگی دارد. در واقع، مردم نیاز روزانه خود به مایعات را با نوشیدن آب و سایر نوشیدنی‌ها تامین می‌کنند. همچنین از غذایی که می‌خوریم آب دریافت می‌کنیم. مردم حدود ۸۰ درصد از مایعات روزانه خود را از نوشیدن آب و سایر نوشیدنی‌ها دریافت می‌کنند. حدود ۲۰ درصد کل آب از غذا تامین می‌شود. به طور کلی، یک زن بالغ به حدود ۱۱ فنجان آب در روز از غذا و نوشیدنی نیاز دارد. یک مرد بالغ تقریباً روزانه حدود ۱۵ فنجان آب کل نیاز دارد. نوشیدنی‌های کافئین دار اثر کمی ادرار آور دارند. البته اگر تشنه هستید، باید مایعات بیشتری بنوشید. هیدراتاسیون کافی به کاهش وزن کمک می‌کند و فواید سلامتی متعدد دیگری دارد.