۰ نفر

ارتباط آپنه خواب با ابتلا به افسردگی

۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۵۸
کد خبر: 585737
ارتباط آپنه خواب با ابتلا به افسردگی

خوابیدن به آرامش جسم و ذهن بسیار کمک میکند اما در برخی مواد در خواب دچار اختلالاتی میشویم که باعث به وجود آمدن مشکلاتی در ما میشود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ اگر احساس می کنید که بعد از خواب شبانه سرحال نشده اید؛ احتمالاً شما به آپنه خواب دچار هستید. پوزیشن غلط هم در این شرایط وضعیت را بدتر می کند. آپنه خواب یک مشکل رایج است که روی تنفس افراد هنگام خواب اثر گذار است؛ یعنی هوا و اکسیژن نمی تواند به حالت طبیعی در داخل ریه جریان پیدا کند و در نتیجه جریان هوا معمولاً به خاطر مردن بافت نرم در پشت گلو از بین می رود و زبان هم، راه هوا را مسدود می کند.

محققان اثبات کرده اند که آپنه خواب خطرات زیادی دارد و باید مراقب آن باشید. در این قسمت از بهداشت و سلامت در این باره توضیح خواهیم داد.

آپنه خواب منجر به افسردگی می شود

مطالعات نشان می دهد که آپنه خواب عاملی برای مشکلات روانی و فیزیولوژیکی است و سطح عملکرد افراد را در طول روز کاهش می دهد. خواب به هم ریخته باعث می شود که افراد تمرکز کافی نداشته باشند و مدام روحیه شان تضعیف شود و به اضطراب و ترس دچار باشند و همین عاملی برای افسردگی خواهد بود.

آپنه منجر به خستگی روزانه می شود

اگر صبح ها مدام خمیازه می کشید و احساس می کنید که تنفس خوبی ندارید و خسته هستید، بدانید که به آپنه خواب مبتلا هستید و به دلیل وجود این مشکل به خستگی و بی خوابی دچار می شوید.

آپنه خواب باعث بی خوابی می شود

یک سوم افرادی که این مشکل را دارند، معمولاً در خوابیدن چالش دارند. آن ها علاوه بر این که خسته هستند، نمی توانند خواب خوبی داشته باشند و همین باعث می شود که مدام خسته تر از قبل باشند.

آپنه خواب موجب مشکلات قلبی می شود

بله! افت ناگهانی سطح اکسیژن خون در آپنه خواب باعث می شود که فشار خون افزایش پیدا کند، مشکلات قلبی و عروقی به وجود بیاید و فرد حالت نرمال و طبیعی نداشته باشد و به تپش قلب یا مشکلات قلبی دچار شود.

بهترین روش خواب برای افراد مبتلا به آپنه خواب

در بخش های قبلی سلامت و در مطلب " نسخه های طب سنتی برای درمان سریع و قطعی آپنه خواب "

به درمان های مفید این مشکل خواب پرداختیم که می توانید به راحتی از آنها استفاده کنید. علاوه بر آن برای این که جریان هوا باز بماند ، سعی کنید که به پهلو یا روی شکم بخوابید که به رفع آپنه خفیف کمک می کند. برای موارد جدی تر حتما از پزشک متخصص کمک بگیرید.

شاید نیاز به تمرین با بعضی از دستگاه ها باشد تا جریان اکسیژن راحت تر از بینی و دهان حرکت کند.

این درمان ها کمک می کند که علائم افسردگی هم بهبود یابد .