۰ نفر

پیرترین زن دنیا واکسن کرونا زد

۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۰۹
کد خبر: 585378
پیرترین زن دنیا واکسن کرونا زد

فاطمه نوروزی که ساکن تربت جام است با ۱۲۲ سال سن از پیرترین افراد دنیا است و حتی شاید بتوان گفت پیرترین فرد جهان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا ، بیش از این کین تاناکا ژاپنی با ۱۱۸ سال سن به عنوان پیرترین شخص زنده جهان بصورت رسمی معرفی شده بود و ژان کالمان فرانسوی با ۱۲۲ سال و ۱۶۴ روز پیرترین فرد تاریخ است که در سال ۱۹۹۷ میلادی فوت کرده است.

فاطمه نوروزی  متولد ۱۲۷۸/۷/۱ هجری شمسی در شهرستان تربت جام است و ۱۲۲ سال و ۲ ماه و ۵ روز سن دارد.

وی که حافظه تاریخی قوی ای ندارد در مورد سن بالای خود می گوید : خودم هم نمی دانم چرا اینقدر سن کردم و با خدا می گویم ای خدا اولاد و پیر و جوان را پیش خودت بردی ما را تا که زنده نگه می داری و مرا با ایمان بمیران.

این زن مسن دنیا  ادامه می دهد : ۲۵ ساله بودم که ازدواج کردم و از این بیشتر نمی دانم و از این دنیا چیزی از من نپرسید که آگاه نیستم.

عبدالواحد هراتی تنها فرزند کنونی فاطمه نوروزی می گوید : مادرم ۲ دختر داشته است و اولین فرزندش متولد سال ۱۳۰۷ هجری شمسی بوده است که هر دوی آنها فوت کرده است و من الان تنها فرزند مادرم هستم.

وی افزود : مادرم از زمانی که یاد دارم به نماز پایبند بوده است و علت سن بالای مادرم را ایمانش می دانم چرا که مادرم نه اهل ورزش بوده است و نه هم خوراک مقوی و خاصی داشته است.

وی که یکی از مسن ترین افراد ایران و جهان است  به سختی و با کمک عصا راه می رود و وضو می گیرد و نماز پنجگانه خود را می خواند و دچار بیماری قلبی ، فشار خون و چربی خون و شنوایی و بینایی اش ضعیف  است.

عبدالواحد هراتی تنها فرزند فاطمه نوروزی ۶۹ ساله و دارای و ۷ فرزند و ۸ نوه است.

فاطمه نوروزی روز پنج شنبه اولین واکسن کرونای خود را در منزل تزریق کرده است.