۰ نفر

فائوچی؛

احتمال تجربه موج پنجم کرونا در آمریکا

۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۱
کد خبر: 585324
احتمال تجربه موج پنجم کرونا در آمریکا

رییس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا از احتمال رویارویی این کشور با موج پنجم کرونا در سایه گسترش سویه جدید «اُمیکرون» خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛  پایگاه یاهو نیوز نوشت، همزمان با بالا گرفتن خطر شیوع سویه جدید کرونا به نام «اُمیکرون»، «آنتونی فائوچی» رییس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا و مشاور ارشد پزشکی جو بایدن در سخنانی از احتمال رویارویی آمریکا با موج پنجم کرونا خبر داد.

آنتونی فائوچی روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه «سی بی اس» در برنامه «Face the Nation» (رودر رو با ملت) گفت: ما قطعا پتانسیل ورود به موج پنج کرونا را دارا هستیم.

او در این مصاحبه افزود: موج پنجم و یا هرگونه افزایشی، واقعا به آن چیزی بستگی دارد که ما در چند هفته تا چند ماه آتی انجام خواهیم داد.

فائوچی بار دیگر از آمریکایی‌ها خواست تا خود را در برابر ویروس کرونا واکسینه کنند و گفت: مردم باید دوز‌های تقویتی (واکسن کرونا) را انتخاب کنند.

او ادامه داد: در صورتی که ما به شکلی موفقیت آمیز و قدرتمندانه این کار را انجام دهیم، می‌توانیم جلوی هر افزایشی را بگیریم، در غیر اینصورت احتمال دارد شاهد یک افزایش آمار دیگر باشیم و وخامت آن نیز بستگی به ما دارد و اینکه چگونه آن را کاهش می‌دهیم.

این اظهارات جدید فائوچی در حالی بیان می‌شود که آمریکا خود را برای رویارویی با خطر سویه جدید کرونا به نام «اُمیکرون» آماده می‌کند. بنا بر آمار گردآوری شده از سوی دانشگاه جانز هاپکینز، تا کنون کمی بیشتر از ۵۹ درصد از مردم آمریکا در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند. این در حالی است که پیشتر دکتر فائوچی در سخنانی گفته بود آمریکا برای دست یابی به «مصونیت جمعی» بایستی میزان واکسیناسیون خود را به ۹۰ درصد برساند.

گفتنی است دانشمندان و مقامات بهداشتی جهان هشدار داده اند سویه اُمیکرون که نخستین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد، می‌تواند به راحتی در سراسر جهان شایع شود. این سویه هم اکنون نیز در شماری از مناطق جهان از جمله سرزمین‌های اشغالی، بلژیک، انگلستان، استرالیا، اتریش و شماری دیگر از کشور‌های اروپایی مشاهده شده است.