۰ نفر

علایم اولیه تب کریمه کنگو چیست؟

۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۰۸
کد خبر: 584771
علایم اولیه تب کریمه کنگو چیست؟

رییس اداره مدیریت بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت گفت: از علائم اولیه تب کریمه کنگو می توان به تب و سردرد اشاره کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ بهزاد امیری رییس اداره مدیریت بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت با اشاره به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو اظهار کرد: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ویروسی است که مشترک بین دام و انسان است و در کشورهای آسیا، آفریقا و اروپا به صورت بومی وجود دارد.

او ادامه داد: از جمله راه های انتقال بیماری تب کریمه کنگو می توان به تماس با دام آلوده، تماس با خون و ترشحات دام آلوده و‌گزش کنه اشاره کرد. قصابان و کارگران کشتارگاه ها، افراد در تماس با دام و کنه ناقل بیماری و کادر سلامت که با فرد بیمار سرو کار داشته باشند، گروه های در معرض خطر این بیماری هستند.

رییس اداره مدیریت بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت با اشاره به علائم بیماری تب کریمه کنگو در انسان بیان کرد: علائم بیماری تب کریمه کنگو در انسان به صورت تب، سردرد، درد عضلات و اسهال و استفراغ است.

امیری گفت: باید از ذبح غیر بهداشتی دام به صورت جدی جلوگیری کرد و گوشت تازه را به مدت یک روز در یخچال نگهداری کرد و در هنگام ذبح از وسائل حفاظت فردی مانند ماسک و دستکش استفاده کرد.

رییس اداره مدیریت بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت گفت: بیمار مبتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو باید در شرایط ایزوله در بیمارستان بستری شود و تحت مداوا قرار بگیرد.