۰ نفر

دبیر کل خانه پرستار ایران:

تعرفه گذاری خدمات پرستاری سال آینده هم اجرا نمی‌ شود

۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۱۵
کد خبر: 584593
تعرفه گذاری خدمات پرستاری سال آینده هم اجرا نمی‌ شود

محمد شریفی مقدم گفت: تعرفه گذاری خدمات پرستاری به خاطر در نظر نگرفتن بودجه و اعتبار در سال آینده هم اجرا نمی‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد شریفی مقدم دبیر کل خانه پرستار ایران با اشاره به ضرورت اجرای طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری اظهار کرد: تعرفه گذاری خدمات پرستاری در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و بعد از حدود ۱۴ سال هنوز این طرح در کشور اجرایی نشده است.

او افزود: پرستاران در خط مقدم مقاله با بیماری کرونا در بیمارستان ها و مراکز درمانی قرار دارند اما متاسفانه حقوق آنها دربرابر کار سخت و شیفت های طولانی مدت شان بسیار کم است.

او ادامه داد: برای اجرای طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری در کشور بودجه ای در حدود ده هزار میلیارد تومان اعتبار لازم بوده و ردیف اعتبار برای انجام تعرفه گذاری خدمات پرستاری به سازمان برنامه و بودجه ارسال نشده است و در نتیجه این طرح مهم نیز در سال آینده اجرا نخواهد شد.

دبیر کل خانه پرستار ایران با اشاره به کمک چند ده میلیاردی سازمان برنامه و بودجه وقت به سازمان نظام پرستاری بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه کمک چند ده میلیاردی به سازمان نظام پرستاری کرده است. تا به امروز سازمان نظام پرستاری با بیش از ۲۴۰هزار عضو به طور جدی پیگیری مشکلات حوزه پرستاری نیست‌.

شریفی مقدم گفت: نهاد های انتخابی که با رای گیری، اعضاء مشخص می شوند باید به فکر حل مشکلات صنفی شان باشند.سازمان نظام پرستاری کشور با این همه اعضاء از یک پشتوانه محکمی برخوردار و یکی از بزرگترین تشکل های صنفی و حرفه ای کشور است.

او افزود: با شیوع بیماری کرونا در کشور اعتماد مردم به پرستاران بیشتر از گذشته است و همکاران من یک پایگاه اجتماعی در بین مردم پیدا کرده اند و شایسته پرستاران نیست که به خاطر مشکلات مالی و شرایط بد کاری اقدام به مهاجرت به کشورهای اروپایی و حتی حاشیه خلیج فارس کنند‌.