۰ نفر

هشدار سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان؛

پشه خطرناک در بندرعباس رویت شد

۶ آذر ۱۴۰۰، ۸:۵۹
کد خبر: 584570
پشه خطرناک در بندرعباس رویت شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از رویت شدن پشه خطرناک آئدس در محلات بندرعباس خبرداد و گفت: پیدا شدن این پشه خطرناک است و مردم مراقب باشند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، فاطمه نوروزیان اظهار داشت: مدت‌هاست در خصوص پشه آئدس در استان جلسات زیادی برگزار شده که اخبار و اطلاع رسانی جلسات از طریق رسانه‌ها منتشر شد، این پشه سال گذشته در بندر لنگه یافت شده و به سرعت اقداماتی برای از بین رفتن آن انجام شد.

وی افزود: در یکی دو روز گذشته نیز متاسفانه این پشه در محلات شهر بندرعباس یافت و سپس توسط همکاران حشره شناس ما صید شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: اما خوشبختانه این پشه خطر ویروسی نداشت و تاکنون نیز بیمار مشکوک نداشتیم و نیاز است اقدامات پیشگیرانه هر چه سریعتر توسط شهروندان رعایت شود.

وی تصریح کرد: از جمله اقداماتی که باید انجام شود این است که پشه‌های بالغ باید از بین بروند و تا شعاع یک کیلومتری مکانی که پشه آنجا رویت می‌شود باید ضدعفونی شود.

نوروزیان گفت: یکی از مناطقی که این پشه در آنجا زیست می‌کند بشقاب‌های زیر گلدان و اطراف آن است که آب در آنجا می‌ماند، گیاه بامبو نیز محلی برای رشد این پشه است و نقاطی که آب کولر جمع می‌شود نیز محل دیگری برای رشد و نمو این پشه خطرناک است.

وی ادامه داد: پشه در این محل‌ها می‌تواند تخم ریزی و رشد پشه باشد و به همین دلیل بایستی در منازل سم پاشی شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با توجه به اینکه از زمان یافت این پشه تا لحظه اقدام و سم پاشی مدت زمان زیادی نگذشت نشد اطلاع رسانی درستی به هم وطنان داشته باشیم از این رو انتظار می‌رود برای سلامت عمومی رسانه‌ها در کنار دانشگاه علوم پزشکی امر اطلاع رسانی در خصوص سم پاشی مناطق آلوده را انجام دهند.

وی اظهار داشت: وزارت بهداشت تعلل در خصوص سم پاشی را جایز ندانست و اعلام کرده باید به سرعت سم پاشی صورت گیرد.

نوروزیان گفت: این سم پاشی به مدت 10 روز انجام می‌شود و امروز نیز مناطقی همچون بلوار مادر کوچه بذرافشان، بلوار مادر- خیابان بن‌بست دهخدا، بلوار مادر - خیابان امیرکبیر(حدفاصل تقاطع بلوار مادر تا خیابان ابن سینا) و بلوار مادر-کوچه گل آرا سم پاشی خانه به خانه انجام می‌شود که امیدواریم شهروندان با ماموران بهداشتی نهایت همکاری را برای رعایت سلامتی خود داشته باشند.