۰ نفر

روند نزولی بستری کرونا در همه استان‌ها

۴ آذر ۱۴۰۰، ۲۱:۳۵
کد خبر: 584336
روند نزولی بستری کرونا در همه استان‌ها

روند بستری کرونا در حال حاضر در تمام استان‌ها پایدار یا نزولی است.

به گزارش اقتصادآنلاین، روند بستری کرونا در حال حاضر در تمام استان‌ها پایدار یا نزولی است.

کماکان، نشانه‌ای از ورود به خیز ششم سراسری وجود ندارد، ولی باید بسیار محتاط بود و ادامه مراقبت‌ها برای جلوگیری از شروع خیز ششم ضروری است.

همچنین تداوم حفظ مراقبت‌های بهداشتی حتی برای افرادی که دو نوبت واکسن دریافت کرده‌اند لازم است.

IMG_20211125_212447_725

از دیروز تا امروز (پنج‌شنبه، چهارم آذر) بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۸۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۸۶ نفر از آن‌ها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۹۷ هزار و ۶۷۲ نفر رسید. در شبانه روز گذشته، ۹۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۹ هزار و ۳۷۶ نفر رسید.

تا کنون ۵ میلیون ۸۳۰ هزار و ۶۵۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و سه هزار و ۳۶۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۵۷ میلیون و ۱۷۹ هزار و ۱۲ نفر دُز اول، ۴۵ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۳۰۸ نفر دُز دوم و ۹۰۲ هزار و ۹۰۹ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۰۴ میلیون و ۲۴ هزار و ۲۲۹ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۴۴۱ هزار و ۸۶۰ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

 صبح امروز پنجشنبه بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از موسسه رازی بازدید کرد و در این دیدار قرار شد پنج میلیون دز واکسن رازی کووپارس جهت استفاده در مراکز واکسیناسیون تحویل وزارت بهداشت شود.