۰ نفر

علت عجیبی که عامل افزایش فشار خون است!

۴ آذر ۱۴۰۰، ۹:۳۲
کد خبر: 584126
علت عجیبی که عامل افزایش فشار خون است!

یک علت غیر منتظره در سر انسان که می‌تواند عامل افزایش فشار خون باشد.

به گزارش  اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛  «ریانووستی» نوشت، ولادیمیر ژیوتوف متخصص طب ارتوپدی اعلام کرد که جابجایی استخوان‌های جمجمه بر اثر آسیب، می‌تواند منجر به افزایش سطح فشار خون شود.

این متخصص یکی از دلایل فشار خون بالا را جابجایی استخوان‌های جمجمه یا فشردگی عضلات می‌داند.

او توضیح می‌دهد که سطح فشار خون بر تعادل محرک‌های سمپاتیک تأثیر می‌گذارد که قلب آن‌ها را دریافت و عملکرد آن را تقویت می‌کند. برعکس محرک‌های غیر دوستانه باعث کاهش ضربان قلب می‌شوند.

ژیوتوف می‌گوید: اغلب این تعادل برای افزایش اثر محرک‌های سمپاتیک به هم می‌خورد. در زندگی ما تنش و استرس زیاد و آرامش کمی وجود دارد. عقده‌های سمپاتیک گردنی فوقانی دارای شاخه‌هایی به سمت قلب هستند که در نتیجه کار آن‌ها عضله قلب تحریک می‌شود. اگر بدشکلی مادرزادی یا آسیب اکتسابی ایجاد شود باعث حرکت استخوان‌ها یا کشش ماهیچه‌ها می‌شود و عقده‌های سمپاتیک تا حدودی فشرده می‌شوند که باعث تحریک بیشتر کار قلب یعنی ضربان قلب می‌شود و در نتیجه سطح فشار خون شریانی افزایش می‌یابد.

به گفته او، مقصر ۹۹ درصد موارد فشار خون بالا، به دلایل نامعلومی که پزشکان نمی‌توانند آن را تشخیص دهند، آسیب‌های جمجمه‌ای است که حتی چند دهه پیش رخ داده است. برای اصلاح این عارضه، استخوان‌ها باید به حالت طبیعی خود برگردند و کشش عضلانی کاهش یابد که متخصص ارتوپدی می‌تواند این کار را انجام دهد.