۰ نفر

وزیر بهداشت؛

۸۴ درصد جمعیت هدف یک دُز واکسن کرونا را دریافت کردند

۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۱۵
کد خبر: 583597
۸۴ درصد جمعیت هدف یک دُز واکسن کرونا را دریافت کردند

عین اللهی گفت: حدود ۸۴ درصد جمعیت هدف یک دُز واکسن کرونا و ۶۸ درصد هم دو دُز این واکسن را تزریق کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان، آموزش و پزشکی در مراسم هفته بسیج  و تجلیل از بسیجان نمونه مدافع سلامت گفت: هفته بسیج یادآور حماسه دفاع مقدس است که باید به صورت مکرر افتخاراتی که از سالهای گذشته در کشور داشتیم را برای نسل جوان ارائه دهیم زیرا آنها باید بدانند در تاریخ کشور ما چه گذشته است .

او افزود: کارهای بسیاری علاوه بر فعالیت های بسیجی در دوران ۸ سال دفاع مقدس انجام شده است، اما گروه پزشکی نه تنها در دفاع مقدس بلکه کشور ما در جهان بی نظیر بوده است. ما باید جایگاه شهدای پزشکی را بالا شمرده و هر سال باید سرگذشت این افراد را به جوانان آینده تدریس کنیم.

عین اللهی با بیان اینکه همه پایگاه‌های بسیج در بحث واکسیناسیون پای کار آمدند، تاکید کرد: در واقع مردم بعد از دوران دفاع مقدس بار دیگر به کمک دولت آمدند و در این پایگاه ها نیروهای بسیجی و مردمی حضور دارند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: کار بسیجی باعث موفقیت ما در پوشش وسیع واکسیناسیون علیه کرونا شد و در واقع حضور نیروهای جوان به خصوص دانشجویی در کنار نیروهای بسیجی قدیمی، باعث تعامل و رفع بیگانگی بین دو نسل شد.

او ادامه داد: قبل از آغاز به کار دولت سیزدهم تا تیر امسال، بیش از پنج تا ۶ میلیون دُز واکسن در کشور تزریق نشده بود؛ طبق آمار  ۱۵ هزار بیمار بستری و ۷۰۰ مرگ و میر در روز داشتیم اما با آغاز به کار دولت سیزدهم کار بسیجی برای واردات واکسن در وزارتخانه های مختلف از جمله بهداشت، امور خارجه، بانک مرکزی، هلال احمر و غیره آغاز شد.

وزیر بهداشت بیان کرد: در صدمین روز شروع بکار دولت به تزریق ۱۰۰ میلیون دز واکسن رسیدیم و اکنون ۸۴ درصد گروه هدف دُز اول و ۶۸ درصد دُز دوم را دریافت کرده اند؛ براین اساس کمبود واکسن در کشور وجود ندارد.

عین اللهی ادامه داد: طی رایزنی های انجام شده، مقرر شد نیمی از بسیجیان برای تزریق واکسن کرونا در پایگاه های واکسیناسیون حضور داشته باشند، به طوریکه در حال حاضر یک نفر از تیم دانشگاهی و بقیه افراد از تیم‌های بسیج هستند .

او افزود: بسیج وزارت بهداشت باید در زمینه تخصصی کار علمی انجام بدهد. تا به امروز ما ۵ نوع واکسن ایرانی را در کشور به بهره برداری رساندیم و در زمینه سلول های بنیادی جز ۵ کشور اول دنیا هستیم. باید بسیاری از کارهای کشور را خودمان و با تکیه بر فناوران داخلی انجام دهیم.

وزیر بهداشت گفت: اکنون که در دنیا برخی از کشورها مانند آمریکا، آلمان و روسیه گرفتار کرونا هستند، روند واکسیناسیون در کشور بی نظیر است و این به خاطر حمایت مردم بوده است.