۰ نفر

عملیاتی شدن پژوهش‌ های وزارت بهداشت

۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۲۶
کد خبر: 583533
عملیاتی شدن پژوهش‌ های وزارت بهداشت

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی گفت: این وزارتخانه در تلاش است تا تمام پژوهش‌های انجام شده را عملیاتی کند تا شاهد افزایش بهره وری قابل توجه در حوزه بهداشت و درمان باشیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ ابوالفضل باقری‌فرد سه‌شنبه دوم آذر در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: وزارت بهداشت در دولت سیزدهم بنا را بر افزایش بهره وری گذاشته و می‌کوشد که بهره وری را در جامعه علمی کشور افزایش دهد.

او با بیان اینکه فارس در عصر کرونا اقدامات مقابله‌ای خوبی داشت و توانست در کشور اثرگذار و پیشرو باشد، افزود: یکی از اهدافی که در دولت سیزدهم وجود دارد، افزایش بهره وری در حوزه بهداشت و درمان است.

باقری‌فرد تاکید کرد: وزارت بهداشت در تلاش است تا تمام پژوهش‌های انجام شده را عملیاتی کند تا شاهد افزایش بهره وری قابل توجه در حوزه بهداشت و درمان بود.

از پژوهش‌های بنیادین غافل نشویم

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس نیز در این مراسم گفت: جهان و ایران نیازمند محقق کردن پژوهش‌های بنیادین است و فارس مستعد ترین استان در توسعه تحقیقات بنیادین پزشکی است.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام بیان کرد: در دوران مدیریت مهرزاد لطفی، رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی شیراز شاهد مجاهدت کادر درمان و به شهادت رسیدن جمعی از مدافعان سلامت در مقابله با کرونا بودیم.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به شیوع کرونا شاهد بودیم که کادر درمان در فارس به گونه‌ای فعالیت کرد که سلامت جامعه تهدید نشد و حال عمومی سلامت جامعه در این استان نسبت به سایر استان‌های کشور بهتر بود.

امام جمعه شیراز افزود: یکی از ویژگی‌هایی که در پژوهش‌های علمی شاهد هستیم موضوع عملگرایی است این در حالی است که با توجه به  شاخص‌هایی که جمهوری اسلامی دارد نباید از پژوهش‌های بنیادین غافل شد.

آیت‌الله دژکام یادآور شد: اگر می‌خواهیم تمدن ساز باشیم باید تصور خود را در خصوص علت و معلول مسائل مختلف تغییر دهیم و همچون ملاصدرا نگاه ویژه‌ای به موضوعات داشته باشیم تا بتوانیم زمینه لازم برای تحقق پژوهش‌های بنیادین را فراهم کنیم.

او خاطرنشان کرد: باید بنیان اخلاق پزشکی را براساس تعاریف اخلاقی اسلامی قرار داد و در عرصه علم فارغ از هرگونه نگاه سیاسی زمینه افزایش علوم را فراهم کرد.

نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز ابراز امیدواری کرد که درخشش دانش آموختگان پزشکی در آینده جهان شمول باشد.