۰ نفر

هند برنامه ای برای تزریق واکسن یادآور کرونا ندارد

۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۵۹
کد خبر: 583484
هند برنامه ای برای تزریق واکسن یادآور کرونا ندارد

مقامات هند می گویند با توجه به تعداد بالای افرادی که در این کشور به کووید۱۹ مبتلا شده اند، برنامه ای برای تزریق دز یادآور واکسن کرونا نداشته و معتقدند که در حال حاضر تزریق دو دز این واکسن مصونیت کافی را ایجاد می کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، با افزایش منابع واکسن، برخی از پزشکان و کارشناسان بهداشت عمومی در هند از دولت این کشور خواسته‌اند تا مانند بسیاری از کشورهای غربی برنامه ای مبنی بر تزریق دز یادآور واکسن کووید۱۹ را برای افراد آسیب پذیر و در معرض خطر در نظر بگیرد با این حال مقامات این کشور بیشتر تمرکز خود را روی تکمیل تزریق دو دز این واکسن برای ۹۴۴ میلیون بزرگسال تا ژانویه سال آینده میلادی (۲۰۲۲) گذاشته اند.

بر اساس آمارهای رسمی، تاکنون، ۸۱ درصد از بزرگسالان در هند دستکم یک دز واکسن کووید۱۹ و ۴۳ درصد نیز هر دو دز این واکسن را دریافت کرده اند. با این حال واکسیناسیون برای افراد زیر ۱۸ سال هنوز در این کشور آغاز نشده است.

سیاست هند هم اکنون ایجاد مصونیت کووید۱۹ برای بزرگسالان در این کشور با تکمیل برنامه تزریق دو دز این واکسن است.

به گفته مقامات هند با توجه به اینکه اکثر افراد در این کشور به طور طبیعی نیز به کووید۱۹ مبتلا شده اند و ایمنی حاصل از ابتلا به این بیماری را نیز دارند، تزریق دو دز واکسن کرونا کافی است.

با این حال گزارش ها حاکیست که این تصمیمات هنوز نهایی نشده و گفتگوها بین مقامات برای تصمیم گیری نهایی ادامه دارد.

هند بیشترین موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از عوارض ابتلا به کووید-۱۹ در جهان را در ماه های آوریل و مه میلادی گزارش کرد و همچنین بر اساس آمارهای رسمی، حدود ۷۰ درصد از جمعیت هند نیز تا ژوئیه سال جاری میلادی (۲۰۲۱) به کووید۱۹ مبتلا شده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این کشور تا کنون بیش از ۳۴.۵ میلیون مورد ابتلا به کووید۱۹ و بیش از ۴۶۵ هزار مورد مرگ ناشی از عوارض ابتلا به این بیماری را به ثبت رسانده است.