۰ نفر

وضعیت کرونا تا پایان زمستان در آلمان چگونه می شود؟

۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۸
کد خبر: 583469
وضعیت کرونا تا پایان زمستان در آلمان چگونه می شود؟

با افزایش پاییزی آمار مبتلایان به کرونا در آلمان و در حالی که این کشور با موج چهارم همه‌گیری روبرو است، وزیر بهداشت آن در هشداری و با لحنی جدی به آلمانی‌ها گفت: تا پایان زمستان امسال یا همه مردم در برابر کرونا واکسینه شده‌اند یا کرونا گرفته و بهبود یافته‌اند و یا اینکه جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، "ینس‌ اشپان" وزیر بهداشت آلمان گفت: برخی این دیدگاه را بدبینانه توصیف کرده ان. اما به دلیل سویه مسری دلتا، این احتمال وجود دارد و به شدت واکسیناسیون را توصیه می‌کنیم.

وزیر بهداشت آلمان از تمامی مردم کشور درخواست کرد در بحبوحه افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ به تزریق واکسن اقدام کنند.

آمارهای رسمی حاکی از آن است که در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳۰ هزار مورد جدید ابتلا به کروناویروس در آلمان ثبت شده که در مقایسه با یک هفته قبل حدود ۵۰ درصد افزایش داشته است.

بیمارستان‌ها هشدار داده‌اند که ظرفیت‌ بخش مراقبت‌های ویژه تقریبا پر شده است و برخی از بیماران به کلینیک‌هایی در فاصله‌ای دورتر منتقل شده اند.

به گزارش اسکای نیوز، وزیر بهداشت آلمان تاکید کرد در صورتیکه از اولین دور واکسیناسیون در افراد واکسینه شده با دو دز کامل بیش از شش ماه گذشته، این افراد برای تزریق دُز یادآور اقدام کنند تا خطر ابتلا به نوع شدید بیماری‌ کاهش یابد.