۰ نفر

مراقبت از پوست پس از تزریق ژل

۲۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۳۱
کد خبر: 582220
مراقبت از پوست پس از تزریق ژل

خط خنده همان خطی است که از هر دو طرف بینی تا گوشه های لب آمده که بر اثر افزایش سن رخ می دهد و می توان آن را از طریق تزریق ژل از بین برد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ خطوط خنده یا همان خط لبخند از هر دو طرف بینی تا گوشه های لب است که در اثر افزایش سن به وجود می آیند. حالات چهره در طول زمان لبخند و خندیدن و همچنین با کاهش کلاژن پوست که به دلیل افزایش سن رخ می دهد دلیل ایجاد خط لبخند می باشد. با افزایش سن و زمانی که لایه های چربی صورت از بین می روند، پوست حالت افتاده ای پیدا می کند و چین و چروک برجسته تر می شوند. علاوه بر خط لبخند نقاط دیگری نیز در پوست وجود دارند که به وسیله حالات صورت، حجم خود را به سادگی از دست داده و به تدریج باعث ایجاد چین و چروک می شوند.

این نواحی عبارتند از:

    بین چشم و شقیقه ها

    زیر چشم ها

    پیشانی

    میان دو ابرو

    چانه

    گونه

چین و چروک

روش های از بین بردن خط خنده

علاوه بر تزریق چربی یکی دیگر از روش های رایج برای رفع خطوط خنده، تزریق ژل می باشد. البته برای استفاده از این روش به افراد متخصص و ژل های استاندارد نیاز است . همچنین برای تزریق ژل باید به مراکز و کلینیک های تخصصی مراجعه کرد . ژل به عنوان یک ماده خارجی وارد بدن می شود که در انواع مختلفی وجود دارد و با توجه به جنس آنها دارای خواص بسیار متنوعی هستند. افراد پیش از استفاده باید خواص مختلف آن را بشناسند تا یک نمونه موثر را برگزینند. برای انتخاب ژل ها ، حق انتخاب بسیاری وجود دارد اما نکته مهم، شناخت و آگاهی دقیق نسبت به ژل انتخابی است. همچنین باید از نوع اصل و تائید شده در مراکز معتبر استفاده شود.

برخلاف ژل، چربی از بدن خود فرد برداشت می شود تا به قسمت های مورد نیاز تزریق شده و موجب زیبایی بیشتر شود. این مواد با حجم دادن به صورت، موجب از بین رفتن خطوط و چین و چروک ها می شوند.

تزریق چربی برای از بین بردن خط خنده که در مطلب قبلی بخش سلامت به صورت کامل در موردش صحبت کردیم خطر کمتری دارد زیرا از بدن خود شخص استخراج می شود بنابراین توسط بدن ، پس زده نمی شود . همچنین امکان ابتلا به انواع عفونتها کاهش پیدا می کند.

اگر بخواهیم این دو روش را مقایسه کنیم ، می توان گفت که ماندگاری تزریق چربی بیشتر از تزریق ژل است . اما در تزریق ژل مرحله برداشت وجود ندارد، به ین دلیل انجام آن زمان کمتری نیاز دارد و دوران بهبود آن نیز سریعتر است .ه طور کلی تزریق چربی طبیعی تر از تزریق ژل به نظر می رسد اما تزریق ژل نیز دارای مزایای خاص خود است.

مزایای تزریق ژل

ژل ها علاوه بر پر کردن حجم از دست رفت ناحیه مورد نظر ، در تحریک سنتز کلاژن نیز موثر هستند .بنابراین توانایی استحکام بخشیدن و قوام بیشتر پوست را دارند.

جوانسازی پوست و چهره از دیگر مزایای ژل است . پس از تزریق ژل خنده خنده و دیگر خطوط پوست محو شده و فرد جوانتر به نظر می رسد. همچنین روند پیری را کندتر می کند.

تزریق ژل یک روش غیر جراحی است که ریسک چندانی ایجاد نمی کند.

برای تزریق ژل در خط خنده به مدت زمان کمی نیاز است و دوران بهبودی آن نیز بسیار کوتاه است . پس از تزریق ژل به راحتی می توان فعالیت های روزانه را انجام داد.

افزایش اعتماد به نفس، مشاهده سریعتر نتایج استفاده از ژل و ایجاد طراوت در پوست از مزایای مهم دیگر ژل می باشند.

نحوه عملکرد ژل بر خط خنده

ژل های پوستی به لایه درمیس پوست که زیر اپیدرمیس قرار دارد، حجم می دهند. با اضافه شدن حجم جدید به محل هایی که در اثر افزایش سن حجم خود را از دست داده اند، خطوط و چین و چروک های پوستی کاهش پیدا می کند. افزایش سن تنها دلیل کاهش حجم صورت نیست، زیرا دلایل دیگر همچون دهیدراته شدن (از دست دادن آب بدن) ، قرار گرفتن در معر نور خورشید و اشعه UV ساطع از آن و همچنین استعمال دخانیات در ایجاد چین و چروک موثر می باشند.

ژل های پوستی انواع مختلفی دارند که باعث تفاوت در مواد سازنده آنها می شود . رایج ترین نوع ژلی که برای خط لبخند استفاده می شود از هیالورونیک اسید تشکیل شده است. این ژل برای افزایش حجم پوست و درمان چروک ها بسیار مناسب است. هیالورونیک اسید و ژل های ساخته شده از آن هیدروفیلیک هستند یعنی موجب جذب آب به محل تزریق ژل می شوند. بنابراین علاوه بر خاصیت حجم دهندگی ، دارای خاصیت مرطوب کنندگی نیز می اشند.

هیالورونیک اسید موجب تحریک بدن می شود تا هیالورونیک اسید طبیعی بیشتری بسازد. هیالورونیک اسید طبیعی باعث افزایش ترشح کلاژن و الاستین می شود در نتیجه استحکام و حالت کشسانی پوست را بیشتر می کند و در نهایت صورت جوان و شادابی را عرضه می کند.

مقدار مناسب ژل برای تزریق در خط خنده

تعداد خطوط و عمق آنها از عوامل مهم برای تعین مقدار ژل است. حداقل یک میلی لیتر برای پر کردن هر خط خنده نیاز است. خطوط عمیق تر به میزان ژل بیشتر برای پر شدن نیازمندند. در ابتدای کار باید از میزان کمتری برای ظاهر بهتر خطوط استفاده شود تا در صورت نیاز بتوان مقدار را افزایش داد.

ماندگاری و تاثیر این ژل ها سه حالت دارد :

موقتی، نیمه موقتی و دائمی . ژل هایی که تاثیر نیمه موقتی دارند از ماده هیالورونیک ساخته شده اند و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

به طور معمول ژل های پوستی حدود 6 ماه تا 2 سال ماندگاری دارند . طول مدت ماندگاری ژل به عوامل مختلفی بستگی دارد مانند نوع ژل و قسمتی از پوست که به آن ژل تزریق شده است. زیرا تجزیه ژل در مناطقی از پوست که متابولیسم ،بیشتر است با سرعت بیشتری اتفاق می افتد مانند لب ها، گونه و اطراف چشم که حرکت بیشتری دارند.

راه های افزایش میزان ماندگاری تزریق ژل در خط خنده

مراقبت از پوست پس از تزریق ژل خط خنده

مراقبت درست از پوست به ماندگاری ژل تزریقی کمک می کند. مرطوب کردن پوست با با مرطوب کننده های مناسب باعث حفظ آب کافی در پوست حفظ می شود و فواید ناشی از جذب آب ژل هیالورونیک اسید فراهم می گردد. علاوه بر این برای استفاده از محصولات مراقبت از پوست، نوعی را انتخاب کنید که حاوی هیالورونیک اسید باشد و با جذب آب صورت را شاداب و بدون چروک نگه دارد.

رژیم غذایی و استرس

کاهش استرس و استفاده از یک رژیم غذایی سالم باعث می شود که نتیجه تزریق ژل برای خط خنده بهتر شود. غذا به طور مستقیم بر روی سلامت و ظاهر پوست تاثیر می گذارد. استفاده کمتر از غذاهای فرآوری شده و بسته بندی از تزریق ژل بهتر است. همچنین باید شکر و قند مصرفی خود را کنترل نمود.

استرس زیاد باعث افزایش ترشح کورتیزول در بدن می شود. این هورمون روند پیری را تسریع می کند که منجر به بروز چروک و خطوط می شود. فعالیت های آرامش مانند مدیتیشن و یوگا برای کاهش استرس و ایجاد آرامش بسیار مناسب است.

بهترین روش برای بهره مندی از ماندگاری تزریق ژل خط خنده ، پیگیری جلسات مراقبت است. قبل از اینکه تاثیر ژل به طور کامل از بین برود باید آن را تمدید کرد . تمدید کردن به مقدار ژل کمتری نیاز دارد و بهتر از این است که پس از یک مدت طولانی ، دوباره ژل بیشتری تزریق شود.

اگر از ژل های بر پایه هیالورونیک اسید استفاده شده باشد برای مراقبت از آن ، باید منطقه مورد نظر را هیدراته نگه داشت تا کلاژن بیشتری ترشح شود و چروک های پوستی کاهش پیدا کند.

محافظت در برابر نور خورشید:

خورشید بر علیه فواید ژل های پوستی عمل مکی کند و به همین دلیل توصیه می شود تا روزها و هفته ها پس از تزریق ژل در برابر نور خورشید از پوست محافظت شود. استفاده از یک ضد آفتاب باکیفیت با حداقل SPF 30 و یک بالم لب که حاوی ضد آفتاب باشد برای ماندگاری ژل مناسب است. همچنین در هنگام ظهر که اشعه UV در شدیدترین حالت خود قرار دارد نباید در معرض نور خورشید قرار گرفت و باید از کلاه لبه دار برای حفاظت از پوست استفاده نمود.

تزریق ژل در بارداری

امکان تزریق ژل برای زنان باردار و شیرده وجود ندارد.

عوارض تزریق ژل

اثرات جانبی معمولا به روش تزریق ژل مربوط می شود نه به خود محصول.

این علایم شامل موارد زیر می باشد :

    قرمزی

    ورم

    خارش عفونت اطراف محل تزریق

    ایجاد برآمدگی اطراف محل تزریق که با ماساژ قابل درمان است.

نکات مهم در تزریق ژل خط خنده

قبل از تزریق بهتر است از مصرف دارو های رقیق کننده خون، برای پیشگیری از لخته شدن و ایجاد نقاط تیره در پوست خودداری شود

بعد از تزریق امکان کبودی، تورم و خارش وجود دارد که طبیعی است و به تدریج از بین می رود

خودداری از مصرف الکل

تا 6 ساعت پس از تزریق باید موارد زیر را رعایت کنید :

    استفاده از پماد گیاهی آرنیکا جهت کاهش کبودی

    عدم انجام ورزشهای سنگین و نوشیدن مواد الکلی

    به حداقل رساندن حرکات نواحی درمان

    استفاده از کرم ضد آفتاب به منظور جلوگیری از تحریکات پوستی

    قرار نگرفتن در سرمای شدید، برنزه کردن و یا آفتاب گرفتن

    استفاده از بسته های یخ جهت کاهش تورم