۰ نفر

افتادن مگس در غذا چه کاری با آن می‌کند؟

۲۷ آبان ۱۴۰۰، ۲۲:۲۷
کد خبر: 582108
افتادن مگس در غذا چه کاری با آن می‌کند؟

کارشناسان دریافته‌اند که اکثر گونه‌های شناخته شده مگس دندان ندارند و نمی‌توانند غذای جامد بجوند، زیرا قسمت‌های دهان آن‌ها شبیه نی‌های اسفنجی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، روسیا الیوم گزارش داد: هنگامی که مگسی روی غذای شما فرود می‌آید، باید شیره‌های گوارشی را آزاد کند تا آن را به صورت مایع ببلعد. به طور خلاصه، برخی از مگس‌ها از رژیم غذایی مایع پیروی می‌کنند.

برخی مگس‌ها برای اینکه غذای بیشتری را در معده خود نگه دارند، سعی می‌کنند مایعات موجود در آنچه قبلاً خورده اند را کاهش دهند. حشرات غذا را به صورت حباب‌های استفراغ خشک می‌کنند. هنگامی که مقداری از آب آن تبخیر شد، می‌تواند این غذای غلیظ‌تر را بخورد.

انسان برای دریافت مواد مغذی از غذا نیازی به این همه آب دهان و استفراغ ندارد، اما در بزاق خود شیره گوارشی تولید می‌کند، آنزیمی به نام آمیلاز که برخی نان‌ها را در حین جویدن پیش هضم می‌کند.

آمیلاز نشاسته را که نمی‌توانید طعم آن را بچشید، به قند‌های ساده مانند گلوکز تجزیه می‌کند که می‌توانید طعم آن را بچشید. به همین دلیل است که نان هر چه بیشتر بجوید شیرین‌تر می‌شود.

هنگامی که مگس‌ها فرود آمدند، از گیرنده‌های روی پا‌ها برای شناسایی غذا استفاده می‌کنند

ممکن است متوجه شده باشید که مگسی پاهایش را به هم می‌مالد، مانند مشتری گرسنه‌ای که برای یک غذا آماده می‌شود. به این کار نظافت می‌گویند - مگس اساساً خودش را مرتب می‌کند و همچنین حسگر‌های چشایی را روی مو‌های نرم پاهایش می‌کشد تا ایده بهتری از آنچه در غذایی که روی آن فرود آمده است را دریافت کند.

آیا باید غذایی را که مگس روی آن افتاده است دور بریزید؟

وقتی یک مگس غذای شما را لمس می‌کند، احتمالاً این تنها چیزی نیست که مگس در آن روز بر روی آن فرود آمده است. مگس‌ها اغلب روی اجسام درشت مانند زباله یا مواد غذایی پوسیده که مملو از میکروب هستند می‌نشینند؛ و میکروب‌ها می‌توانند پرواز کنند، و اگر مگس به اندازه کافی بماند، ممکن است به وعده غذایی شما وارد شود.

این بسیار خطرناک‌تر از بزاق او است، زیرا برخی از میکروب‌ها می‌توانند باعث بیماری‌هایی مانند وبا و حصبه شوند. با این حال، اگر مگس بیشتر از چند ثانیه باقی نماند، احتمال انتقال میکروب کم است و ممکن است غذای شما خوب باشد.

برای جلوگیری از فرود حشرات روی غذایتان، باید همیشه آن را بپوشانید و اگر خانه شما پر از مگس است، می‌توانید از تله‌های ساده برای خلاص شدن از شر آن‌ها استفاده کنید. گیاهان گوشتخوار همچنین می‌توانند مگس‌ها را بخورند و به کنترل تعداد آن‌ها کمک کنند.