۰ نفر

وضعیت کرونا در کشور شکننده است

۲۷ آبان ۱۴۰۰، ۱:۱۷
کد خبر: 581844
وضعیت کرونا در کشور شکننده است

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: انجام مراودات اجتماعی و اقتصادی با کارت واکسن در قالب طرح قرنطینه هوشمند انجام می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در گفت وگویی درباره آخرین وضعیت تزریق واکسن کرونا و جزییات طرح قرنطینه هوشمند اظهار کرد: در حال حاضر ۱۷ میلیون و ۷۰۰هزار دز واکسن در استان تهران تریق شده که از این تعداد نه میلیون و ۷۹۰هزار  دز اول و ۷ میلیون و ۹۰۰هزار دز دوم همچنین ۱۶۰ هزار دز سوم واکسن تزریق شده است.

او ادامه داد: امروزه برنامه ریزی برای اجرای محدودیت های هوشمند کرونایی در حال انجام است و این برنامه در سه استان به صورت پایلوت اجرا خواهد شد به طوری که فعالیت های اجتماعی، بازرگانی و تردد افرادی که واکسینه شده بدون محدودیت انجام خواهد شد و این طرح در هفته آینده و در ستاد ملی کرونا بررسی می شود.

زالی بیان کرد: مراودات اجتماعی و اقتصادی افراد با داشتن کارت واکسن انجام خواهد گرفت و با توجه به اینکه درصد زیادی از جمعیت تهران واکسن را تزریق کرده اند در آیندهای نزدیک می توان مدیریت هوشمند را در این کلانشهر اجرا کرد.

او افزود: امروزه همکاری خوبی بین دستگاه های اجرایی و انتظامی همچنین اصناف و آموزش و پرورش در حال انجام است و با این سطح همکاری می توان طرح قرنطینه هوشمند را در کشور اجرا کرد.  در حال حاضر میزان رعایت دستورالعمل ها بین ۴۸/۵ تا ۶۲/۵ درصد است و امروزه شرایط کشور از نظر بیماری کرونا شکننده است.