۰ نفر

تاخیر در پیری با این دارو

۲۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۵۴
کد خبر: 581715
تاخیر در پیری با این دارو

مدیر مرکز تحقیقات اعصاب کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی اراک گفت: ساخت داروی ضدپیری یکی از طرح‌های مرکز تحقیقات اعصاب کاربردی است و برای اینکار از گیاه بومی گون استفاده می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ حمید مهاجرانی اظهار کرد: گون یکی از گیاه‌های پرخاصیت است که یکی از خاصیت‌های آن اثر ضدپیری است.

وی افزود: با توجه به تحقیقات بسیار گسترده ای که بر روی گون و خواص و پتانسیل آنتی اکسیدانی آن انجام شده است، این گیاه به طور قابل ملاحظه ای می تواند اثرات بالا رفتن سن را بر روی پوست صورت کاهش دهد. از دیگر خواص این گیاه ترویج رشد دوباره بافت ها، از بین بردن رادیکال های آزاد و جلوگیری کردن از علائم و نشانه های بیماری های مزمن است.

وی افزود: "ایگنوزتراژنل" و "استراگایوستیو ۴" دو ماده‌ای است که در ساخت این دارو استفاده شده ‌است. این دو ماده موجب جلوگیری از کوتاه شدن تلومرها در کروموزوم ها می‌شوند. تلومرها پایانه فیزیکی پایانه‌های خطی هستند. در جانداران پرسلول مانند انسان طول تلومر پیوسته کاهش می‌یابد و این عامل در طولانی مدت موجب پیری و در نهایت مرگ می‌شود. نکته مهم این است که این دارو نه تنها بر پوست بلکه بر کل بدن تاثیر می‌گذارد.

مهاجرانی تاکید کرد: این دارو علاوه‌ بر اثرات ضدپیری، تاثیر ضد التهابی و ضد سرطانی نیز دارد و در حال حاضر در مرکز تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی اراک از طریق پایان نامه‌های دانشجویی با همکاری کارخانه رویال اسانس در ایبک‌آباد اراک در مرحله کار تحقیقاتی است، این طرح همچنین در معاونت فناوری ریاست جمهوری نیز در دست بررسی است.