۰ نفر

کاربرد‌های زیاد جوش شیرین برای رفع آکنه

۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۲۵
کد خبر: 581279
کاربرد‌های زیاد جوش شیرین برای رفع آکنه

جوش شیرین کاربرد‌های زیادی در مقوله زیبایی و سلامتی دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ وب سایت «طور قدراتک» نوشت؛ بی کربنات سدیم یا جوش شیرین را می‌توان به عنوان دئودورانت، خمیر دندان و حتی تعدادی از درمان‌های خانگی برای لایه برداری استفاده کرد.

آکنه زمانی اتفاق می‌افتد که رشد باکتری‌ها و سلول‌های پوست روی هم جمع شده و باعث تورم و جوش می‌شوند آکنه نه تنها باعث نگرانی‌های عمده زیبایی برای بسیاری از افراد می‌شود، بلکه می‌تواند ناراحت کننده باشد و بسیاری از متخصصان مراقبت از پوست لایه برداری را به عنوان بخشی از یک رژیم موثر درمان و پیشگیری از آکنه توصیف کرده اند؛ از این رو می‌توان از مواد روزانه خانگی برای تهیه خمیر لایه بردار ساخته شده از جوش شیرین به منظور مقابله با مشکل آکنه استفاده کرد.

آیا جوش شیرین در درمان آکنه موثر است؟

جوش شیرین خنثی است، به این معنی که توانایی آن را دارد که به عنوان یک باز یا اسید عمل کند. این خاصیت آن را به یک ترکیب شیمیایی خنثی از pH تبدیل می‌کند که عدم تعادل pH در پوست را که باعث ایجاد آکنه می‌شود، اصلاح می‌کند. علاوه بر این، جوش شیرین دارای خواص ملایمی است و به عنوان  یک ضد التهاب و ضد عفونی کننده که به کاهش تحریک ناشی از آکنه ملتهب کمک می‌کند. از همه مهمتر، جوش شیرین حاوی ذرات گرد و جامد است و همچنین پودر‌های ریز تشکیل می‌دهد که آن را به یک لایه بردار ملایم تبدیل می‌کند.

نحوه استفاده از جوش شیرین برای درمان آکنه

برخی افراد ادعا می‌کنند که عدم تعادل pH در پوست می‌تواند ناشی از مصرف طولانی مدت جوش شیرین باشد. در نتیجه رشد باکتری‌ها تقویت می‌شود که نقش عمده‌ای در بروز آکنه دارد. درمان آکنه بسته به شرایط بدن شما و میزان گسترده بودن آکنه روی سطح پوست به عوامل مختلفی بستگی دارد، این درمان با جوش شیرین برای همه بیماران جواب نمی‌دهد. در صورت استفاده از جوش شیرین برای درمان آکنه و عدم نتیجه مثبت حتی پس از استفاده طولانی مدت، مصرف آن را متوقف کرده و از یک متخصص پوست مشاوره بگیرید.

ماسک جوش شیرین

می‌توانید از ماسک جوش شیرین برای از بین بردن روغن‌های چرب تجمع یافته در سطح پوست استفاده کنید که باعث خشک شدن و از بین رفتن جوش‌ها می‌شود، همچنین توصیه می‌شود روزی دو بار از مرطوب کننده‌های بدون روغن استفاده کنید.

با جوش‌های سر سیاه مبارزه کنید

ماسک جوش شیرین به دلیل توانایی در از بین بردن جوش‌های سر سیاه به مرور زمان آکنه را کاهش می‌دهد. جوش‌های سرسیاه حاوی باکتری‌های مولد آکنه و چربی اضافی محبوس شده در منافذ پوست هستند. این ماسک برای بسیاری از انواع پوست ملایم است و اگرچه ممکن است باعث ایجاد احساس سوزن سوزن شدن شود، این درمان برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گرفته است.

عناصرتشکیل دهند:

- جوش شیرین (نه پودر ریز)

- آب تمیز

روش استفاد:

مرحله اول: صورت خود را تمیز کنید: صورت را با یک حوله تمیز و مقداری آب گرم تمیز کنید، سپس صورت را به خوبی خشک کنید.

مرحله دوم: جوش شیرین را آماده کنید: هشت قاشق چایخوری جوش شیرین را بردارید و در یک فنجان بریزید.

مرحله سوم: مقداری آب اضافه کنید: چهار قاشق غذاخوری آب (نصف مقدار) بریزید و در فنجان بریزید.

مرحله چهارم: مخلوط خود را هم بزنید: یک قاشق را بردارید و مخلوط را هم بزنید. اگر آب اضافی داشت مقداری جوش شیرین اضافه کنید، اما اگر خشک بود مقداری آب اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که مخلوط خامه‌ای و صاف است، یعنی خیلی غلیظ یا سبک / نازک نباشد.

مرحله پنجم: کاربرد: آن را در ناحیه آسیب دیده آکنه بمالید. هنگامی که بافت صافی به دست آوردید، آن را با دست‌های تمیز روی جوش بمالید.

مرحله ششم: صبر کنید: هنگامی که تمام جوش‌ها پوشانده شدند، ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه یا تا زمانی که خمیر خشک شود، بگذارید.

مرحله هفتم: ماسک را بشویید: پس از اتمام ۱۵ دقیقه یا خشک شدن کامل خمیر، خمیر سفت کننده را با آب گرم از روی صورت بشویید.

مرحله هشتم: مرطوب کردن: صورت خود را به آرامی با یک حوله دستی نرم خشک کنید. در مرحله بعد، یک مرطوب کننده بدون روغن به گردن و صورت بزنید. این کار تعادل pH را تضمین می‌کند و آبرسانی مورد نیاز را به پوست شما اضافه می‌کند.

مرحله نهم: دو بار در هفته تکرار کنید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید تا زمانی که جوش‌ها از بین بروند.