۰ نفر

کاهش فعالیت‌ های ورزشی به دلیل اپیدمی کرونا

۲۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۵۴
کد خبر: 580915
کاهش فعالیت‌ های ورزشی به دلیل اپیدمی  کرونا

رییس انجمن علمی فیزیوتراپی گفت: کاهش فعالیت‌های ورزشی به دلیل اپیدمی وروس کرونا باعث شده تا آمار فقر حرکتی افزایش یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ احمد موذن زاده، رییس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران اظهار کرد: اپیدمی ویروس کرونا طی دو سال گذشته در راستای کاهش فعالیت‌های فیزیکی و فقر حرکتی در سطح عمومی جامعه و جهان عوارض زیادی را ایجاد کرده است. موضوع قرنطینه، افزایش ساعت حضور در منزل و عدم تحرک مناسب باعث شده تا چاقی زودرس و کاهش محرک‌های مکانیکی لازم روی استخوان‌ها افزایش پیدا کند.

او افزود: با توجه به روند واکسیناسیون در سطح جامعه، باید فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی افراد با رعایت تدابیر سلامتی و دستورالعمل‌های بهداشتی ادامه پیدا کند. پیاده روی روزانه در راستای بهبود وضعیت قلبی تنفسی، استحکام استخوان ها، تنظیم وزن و حفظ روحیه نشاط برای همه افراد جامعه ضروری است. همچنین یکی از توصیه‌های ما بعد از پیاده روی انجام تمرینات ورزشی کششی و دویدن است.

رییس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران مطرح کرد: مجازی بودن کلاس درس برای دانش آموزان و دانشجویان و همچنین وضعیت نشستن طولانی مدت به خصوص طی دو سال اخیر؛ باعث شده است تا از ورزش و فعالیت بدنی فاصله زیادی بگیرند. با بررسی‌های که در این مدت انجام دادیم در حال حاضر حداقل در نیمی از نوجوانان و جوانان در سنین دبستان، دبیرستان و دانشگاه؛ علائمی از چاقی دیده می‌شود.

رییس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران با بیان اینکه کاهش فعالیت‌های فیزیکی و عدم ورزش روزانه افراد باعث شده است تا علائم چاقی در این سنین دیده شود گفت: البته افزایش وزن، کاهش قدرت عضلات و پوکی استخوان از عوارض طولانی مدت فقر حرکتی محسوب می‌شوند که برای پیشگیری از این موضوع افراد جامعه باید فعالیت حرکتی و ورزش روزانه خود را ادامه دهند افراد بالاتر از سن ۵۰ سال هم برای پیشگیری از مشکلات قلبی عروقی و پوکی استخوان، لازم است حرکت‌های فیزیکی مداوم داشته باشند.

موذن زاده در پایان تصریح کرد:در مجموع توصیه ما این است که همه افراد جامعه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از منزل خارج شوند و پیاده روی روزانه و ورزش را حتما در برنامه‌های خود داشته باشند ادامه فعالیت‌های حرکتی و ورزشی توسط افراد جامعه باعث می‌شود تا با کاهش آمار فقر حرکتی و عوارض آن رو به رو شویم.