۰ نفر

خطر مرگ در افراد واکسن نزده‌ ۴۰برابر دیگران است

۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۲۷
کد خبر: 580251
خطر مرگ در افراد واکسن نزده‌ ۴۰برابر دیگران است

محمدعلی کیانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بررسی های انجام شده از نتایج واکسیناسیون در جهان نشان می‌دهد خطر مرگ و میر در افرادی که واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند ۴۰ برابر بیشتر از افرادی است که این واکسن را دریافت کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین،  محمدعلی کیانی افزود: بیش از ۸۵ درصد مرگ‌های فعلی مربوط به کسانی است که واکسن کرونا دریافت نکرده اند بنابراین از تمامی کسانی که تاکنون برای واکسیناسیون اقدام نکرده‌اند می‌خواهیم برای سلامتی خود، خانواده و افراد جامعه در این برنامه مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی همه باید مسوولیت اجتماعی خود را در راستای افزایش ایمنی جامعه مورد توجه قرار دهند ادامه داد: واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مهمترین اقدام برای جلوگیری از ایجاد موج ششم شیوع کرونا محسوب می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تمام حوزه‌های بهداشت و درمان این دانشگاه در آماده باش کامل هستند و تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز نیز برای مواجهه با موج ششم کرونا پیش بینی شده تا در صورت نیاز به بهترین شکل ممکن به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی خدمات رسانی شود.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۶ میلیون و ۲۷ هزار و ۲۶۹ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۰۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۲۷ هزار و ۹۱۸ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون پنج میلیون و ۶۷۰ هزار و ۶۵۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.