۰ نفر

رکورد ابتلا به کرونا هلند را به قرنطینه برد

۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۹:۰۷
کد خبر: 580192
رکورد ابتلا به کرونا هلند را به قرنطینه برد

در پی افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در هلند و رسیدن به بالاترین میزان خود از ابتدای فراگیری، دولت این کشور برای اولین بار بعد از فصل تابستان قرنطینه‌ بخشی را در این کشور از سر گرفت.

به گزارش رویترز، در پی افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در هلند و رسیدن به بالاترین میزان خود از ابتدای فراگیری، دولت این کشور در روز پنجشنبه برای اولین بار بعد از فصل تابستان قرنطینه‌ بخشی  را در این کشور از سر گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، پس از اینکه در این کشور  قوانین فاصله‌ی اجتماعی برداشته شد، آمار ابتلا به کووید-۱۹ بالا رفته و فشار سنگینی بر روی بیمارستان‌های سراسر کشور برای بازگشتن به شرایط خاص مراقبتی بیماران کووید-۱۹ وارد آورد.

تعداد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ۱۷.۵ میلیون نفری در هفته‌ی گذشته دو برابر شد و به ۱۶،۳۰۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته رسید.

برای شروع قرنطینه، تئاترها و سینماهای هلند و همچنین رویدادهای بزرگ و کافه‌ها و رستوران‌ها تعطیل شدند. بر اساس قانون جدید قرنطینه‌ بخشی که در آن مدارس همچنان باز خواهد بود، رفت و آمد در ورودی مکان‌های عمومی تنها برای افرادی مجاز خواهد بود که کاملا واکسینه شده‌اند و یا اخیرا از عفونت ویروس کرونا بهبود یافته‌اند.

تا کنون نزدیک به ۸۵% از جمعیت بالغ این کشور به صورت کامل واکسن خود کووید خود را دریافت کرده‌اند. در ماه گذشته، حدود ۵۶% از بیماران کووید-۱۹ هلندی که در بیمارستان بستری بودند و حدود ۷۰% از کسانی که به مراقبت‌های ویژه نیاز داشتند از افرادی بودند که یا واکسینه نشده بودند و یا تنها یک دز از واکسن را دریافت  نموده بودند.