۰ نفر

مصرف این ۵ گیاه به کاهش اضطراب کمک می کند

۲۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۱۶
کد خبر: 579860
مصرف این ۵ گیاه به کاهش اضطراب کمک می کند

یکی از روش‌هایی که محققان برای کاهش اضطراب و آرامش معرفی می‌کنند استفاده از گیاهان دارویی است.

به گزارش صدی البلد، آرامش همان چیزی است که تمام انسان‌های امروزی در هر سنی در جستجویش هستند و متاسفانه گاهی راه رسیدن به آن را اشتباه می‌روند و به اشتباه برای دستیابی به آن متوسل به دارو‌های شیمیایی با عوارض زیاد می‌شوند، اما متخصصان روش‌های جایگزینی را معرفی می‌کنند، که ما به شما یکی از این روش‌ها که استفاده از گیاهان دارویی است معرفی می‌کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ گیاهانی هستند که به آرامش اعصاب کمک می‌کنند که به موارد زیر اشاره می‌کنیم:

بابونه

بابونه یکی از گیاهان دارویی است که برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله عفونت‌ها، اسپاسم عضلانی، اختلالات قاعدگی، بی خوابی، اختلالات گوارشی، درد‌های روماتیسمی استفاده می‌شود. خوردن بابونه علائم اضطراب را برای کسانی که از آن رنج می‌برند کاهش می‌دهد.

اسطوخودوس

اسطوخودوس به عنوان درمانی برای بی خوابی، خستگی، افسردگی و اضطراب استفاده می‌شود و مطالعات نشان داده است که در افرادی که از اختلال اضطرابی رنج می‌برند، اضطراب را کاهش می‌دهد.

چای سبز

برگ‌های چای سبز حاوی اسید آمینه‌ای به نام تیانین است که به عنوان آرام‌کننده اعصاب و اضطراب محسوب می‌شود، ولی ممکن است اثر آن به خودی خود آشکار نباشد.

گل شبح

برخی از مطالعات نشان می‌دهد که گل شبح ممکن است اختلال اضطراب را کاهش دهد و معمولاً با سایر گیاهان در محصولاتی که به کاهش اضطراب کمک می‌کنند، مخلوط می‌شود، از سوی دیگر مطالعات نشان داده است که ممکن است باعث خواب آلودگی، سرگیجه، سردرگمی شود.

باکوپا

باکوپا و تاثیر آن بر اعصاب و محافظت از سلول‌های عصبی، یک مطالعه نشان داد که باکوپا سطح کورتیزول را کاهش می‌دهد، این هورمون استرس را افزایش می‌دهد و در نتیجه علائم اضطراب افزایش می‌یابد، بنابراین خوردن باکوپا باعث کاهش اضطراب و آرامش اعصاب می‌شود.