۰ نفر

سالمندان در دوران کرونا چه بخورند؟

۲۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۳۰
کد خبر: 579841
سالمندان در دوران کرونا چه بخورند؟

مسول واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت دزفول نکات تغذیه‌ای سالمندان در دوران همه گیری بیماری کووید-۱۹ را تشریح کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین ؛ دانشگاه علوم پزشکی دزفول "زینب رفعت پناه" ، سالمندان را به  مصرف غذاهای ساده و کم حجم تشویق کرد و گفت: مصرف مواد غذایی باید به نحوی باشد که نیازهای فرد به مواد مغذی تامین شود.

وی افزود:  نکته اساسی در برنامه غذایی سالمندان مصرف مواد غذایی کم چرب و کم کلسترول مانند شیر و لبنیات کم چرب، کاهش مصرف روغن، کره، خامه ، مواد غذایی  کم نمک و پرفیبر بر اساس هرم غذایی است.

وی مصرف زیاد مواد قندی و شیرین، غذاهای چرب و سرخ شده و پرنمک را عامل تحریک سیستم ایمنی دانست که مصرف آنها برای سالمندان توصیه نمی شود.

رفعت پناه افزود: سالمندانی که دچار بیماری مزمن مانند دیابت، فشار خون بالا ، چربی خون بالا و بیماری های قلبی و عروقی هستند، لازم است کماکان رژیم غذایی معمول خود را با مشورت کارشناسان تغذیه رعایت کنند.

این کارشناس تغذیه مصرف کافی منابع غذایی پروتئین دار برای تقویت سیستم ایمنی بدن را ضروری دانست و افزود: سالمندان باید پروتئین مورد نیاز بدن خود را از منابع غذایی مانند گوشت کم چرب، مرغ، ماهی، سفیده تخم مرغ، فرآورده های لبنی بدون چربی یا کم چرب از جمله شیر، ماست و پنیر تامین کنند.

رفعت پناه افزود: حبوبات نیز از منابع گیاهی پروتئین هستند که اگر با غلات مصرف شوند همه نیاز بدن به پروتئین را تامین می کنند و به طور کلی مصرف روزانه حداقل ۲ واحد از گروه گوشت و تخم مرغ و یک واحد حبوبات برای تامین پروتئین مورد نیاز سالمندان لازم است.