۰ نفر

مشکلی برای پذیرش بیماران در پیک ششم کرونا وجود ندارد

۲۰ آبان ۱۴۰۰، ۹:۱۵
کد خبر: 579708
مشکلی برای پذیرش بیماران در پیک ششم کرونا وجود ندارد

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: در بخش مراقبت‌های ویژه هیچ مشکلی برای پذیرش بیماران در پیک ششم بیماری کرونا وجود ندارد.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ حمید رضا جماعتی دبیر کمیته علمی کشوری کرونا ،  با اشاره به امکانات و تجهیزات بیمارستانی برای مقابله با پیک ششم بیماری کرونا در کشور اظهار کرد: با شروع احتمالی پیک ششم بیماری کرونا بیمارستان ها و مراکز درمانی از تجهیزات خوبی برخوردار هستند و این آمادگی در بین مراکز درمانی و کادر بهداشت و درمان از پیک پنجم بیماری کرونا وجود دارد و امروزه تجربیات بسیار خوبی از موج های قبلی بدست آورده ایم. در بخش مراقبت های ویژه هیچ مشکلی برای پذیرش بیماران در پیک ششم بیماری کرونا وجود ندارد.

او ادامه داد: برای پیشگیری از کمبود هرگونه تخت بیمارستانی درمانگاه های سرپایی را آماده نگه داشته تا بیماران کرونایی نیازمند به معاینه به صورت موقت برای کاهش بار بیمارستان ها و مراکز درمانی پذیرش کنیم.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا بیان کرد:بیماران کرونایی نیازمند به بستری احتیاج به دستگاه ونتیلاتور و اکسیژن ساز و پرسنل کادر بهداشت و درمان دارند و اینگونه امکانات را نمی شود در سراسر کشور در نقاهتگاه ها راه اندازی کنیم و زیر ساخت های لازم در این مراکز وجود ندارد.‌

جماعتی گفت: امروزه کارایی تزریق واکسن بر همگان ثابت شده است و بهترین واکسن در دسترس ترین واکسن خواهد بود. تاخیر در تلقیح واکسن احتمال گرفتاری اعضای خانواده را به بیماری کرونا ایجاد می کند. در حال حاضر واکسن ها از اثر بخشی خوبی برخوردار هستند و ما توانسته‌ایم از دز اضافه برای سالمندان ، بیماران زمینه ای و افرادی که پیوند عضو داشته برای حفظ ایمنی بدن و سطح آنتی بادی خون شان استفاده کنیم.

او افزود: تزریق دز یاد آور در حدود یک ماه بعد از تلقیح در دوم به افراد مد نظر زده می شود تا سطح ایمنی بدن شان حفظ شود‌. بیشترین اثر واکسن در این است که میزان بستری بیماران کرونایی و مرگ و میر ناشی از آن را کاهش می دهد و این موضوع به شرطی است که ۸۰ درصد از جامعه هدف هر دو دز را تزریق کرده باشند.