۰ نفر

۶ بیماری که با ورزش درمان می شود

۱۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۲۳
کد خبر: 579256
۶ بیماری که با ورزش درمان می شود

ورزش جزو اصولی‌ترین اقداماتی است که هر فرد برای تضمین سلامتی خود باید انجام دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، همه ما می‌دانیم که ورزش کردن سلامتی ما را تضمین می‌کند همچنین افرادی که مرتب ورزش می‌کنند، نسبت به افرادی که ورزش نمی‌کنند، بسیار کمتر در معرض ابتلا به بیماری‌های مزمن قرار می‌گیرند.

در ادامه این گزارش به ۶ بیماری خطرناک و مزمن اشاره شده است که هیچ فرد ورزشکاری به آن مبتلا نمی‌شود.

 دیابت

دیابت یک بیماری شایع در جهان است که با افزایش قند خون ایجاد می‌شود بنابراین به تمام کسانی که به بیماری دیابت مبتلا هستند ورزش کردن را تجویز می‌کنند.

ارتباط میان دیابت و ورزش به این شکل است که ما زمان ورزش و تحرک به کلوکز نیاز داریم و بدن برای تامین کلوکز از قند و چربی خون استفاده می‌کند. به همین ترتیب تمام قند خون‌های زائد در بیدن از بین می‌روند و منجر به دیابت نمی‌شوند.

 اضطراب و افسردگی

ورزش هورمون‌های اندورفین را افزایش می‌دهد، هورمون‌هایی که باعث ایجاد حس خوب در شما می‌شوند. این باعث رشد سلولی و عصبی نیز می‌شود که تحقیقات نشان می‌دهد که این سلول‌ها افسردگی و اضطراب را تسکین می‌دهد.

ورزش کردن در فضای باز برای از بین بردن اضطراب و افسردگی تاثیر بیشتری دارد همچنین باعث بهزیستی روانی نیز می‌شود.

کنترل فشار خون

بسیاری از افرادی که از افزایش وزن رنج می‌برند، در نهایت به فشار خون مبتلا خواهد شد، اما زمانی که وزن خود را کنترل کنید خطر ابتلا به فشار خون به حداقل می‌رسد؛ بنابراین بزرگ‌ترین و بهترین راه برای کنترل وزن ورزش و بعد از آن رعایت وعده‌های غذایی است. این دو مورد در کنترل فشار خون به قدری موثر هستند که می‌توان تمام دارو‌های این بیماری را کنار گذاشت.

کلسترول

کلسترول به راحتی و بدون استفاده از دارو قابل کنترل و پیشگیری است به شرطی که از ورزش از برنامه‌های روزانه حذف نشود.

هنگامی که شما ورزش می‌کنید، سوخت و ساز بدن افزایش پیدا می‌کند و پمپاژ خون بیشتر می‌شود، در نتیجه منجر به تناسب اندام و سلامت قلب می‌شود.

 پوکی استخوان

پوکی و نرمی استخوان دو بیماری بسیار بزرگ مخصوصا برای افراد با سن زیاد است پس اگر مایل به این نیستید که با افزایش سن استخوان‌های شما شکننده شود پس ورزش را در برنامه‌های روزانه خود قرار دهید تا تحمل استخوان‌های بدن افزایش پیدا کند.

 سرطان

ورزش کردن بر اساس مکانیزم‌های مختلف، خطر ابتلا به هر نوع از سرطانی را کاهش می‌دهد. از طرف دیگر چاقی یکی از عوامل بزرگ در ابتلا به سرطان است پس با انجام ورزش می‌توان از این بیماری مرگبار جلوگیری کرد.