۰ نفر

ایران در زمینه رتبه طب سنتی و ایرانی چهارم شد

۱۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۰۸
کد خبر: 579124
ایران در زمینه رتبه طب سنتی و ایرانی چهارم شد

حسینی یکتا در مراسم اختتامیه جشنواره طب ایرانی از کسب رتبه چهارم تولید علم در زمینه طب سنتی و ایرانی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران،  نفیسه حسینی یکتا مدیر کل دفتر طب ایران و مکمل صبح امروز در مراسم اختتامیه جشنواره طب ایرانی که در سالن الجواد وزارت بهداشت برگزار شد با اشاره به اهمیت طب ایرانی اظهار کرد: طب ایرانی و دارو‌های سنتی بعد از ورود ۱۴ سال در حوزه آموزش کشور دستاورد‌های خوبی داشته است و در سال ۸۶ اجازه ورود به دانشکده‌های پزشکی را پیدا کرد.

او ادامه داد: طب ایرانی از قدمت حرکت احیای طب سنتی از پشتوانه بین المللی برخوردار است و سازمان بهداشت جهانی کشور‌ها را مکلف به توجه به طب سنتی و استفاده از محصولات این حوزه کرده است. طب ایرانی و سنتی تاثیر زیادی بر مولفه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارد و در زمینه سلامت و به خصوص موضوع پیشگیری مقدم بر درمان اثرات بسیار ارزشمندی داشته است.

حسینی یکتا بیان کرد: با ظرفیت غنی گیاهان دارویی در کشور می‌توانیم به جایگاه واقعی در دنیا دست پیدا کنیم. گردشگری سلامت با دیدگاه طب سنتی در رونق می‌شود و این حوزه به دلیل ظرفیت‌های بالایش در کشور می‌تواند در زمینه گردشگری سلامت اثر گذار باشد.

او افزود: توسعه طب سنتی در سال‌های گذشته دچار فراز و فرود هوایی شده بود، اما تلاش متخصصان و محققان این حوزه کم رنگ نشده است. ایران رتبه چهارم در تولید علم در زمینه طب مکمل و جایگزین در دنیا کسب کرده است و ما بر این باور هستیم که در آینده ما در زمینه طبسنتی و‌ای آنی مرجعیت علم را کسب می‌کنیم.

حسینی یکتا گفت: طرح آزمایشی ادغام خدمات طب ایرانی در تمام ارکان نظام سلامت انجام می‌شود.