۰ نفر

احتمال ابتلا به فشار خون در چاق‌ ها افزایش یافت

۱۸ آبان ۱۴۰۰، ۹:۴۸
کد خبر: 579082
احتمال ابتلا به فشار خون در چاق‌ ها افزایش یافت

رییس مرکز تحقیقات، پیشگیری و درمان چاقی توضیحاتی درباره آخرین آمار چاقی و اضافه وزن در ایران ارائه داد.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس ؛مجید ولیزاده، رییس مرکز تحقیقات، پیشگیری و درمان چاقی و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد: در حال حاضر به دلیل پاندمی کرونا میزان چاقی و اضافه وزن در کشور افزایش یافته و به بیش از ۶۰ درصد رسیده است.

 وی افزود: خانه‌نشینی، برگزاری کلاس‌های مجازی و بازی‌های کامپیوتری سبب شده که تحرک و ورزش در میان افراد کاهش یابد که در کنار آن تغذیه ناسالم و مصرف بیشتر کالری هم سبب به ابتلای هرچه بیشتر افراد به چاق شده است.

 ولی زاده با اشاره به اینکه چاقی نه تنها در ایران بلکه به دلیل مسائلی مانند کرونا در بسیاری از کشورهای جهان روند صعودی به همراه داشته است، گفت: چاقی ام الامراض محسوب می‌شود و سبب بروز بیماری‌های مختلف در افراد خواهد شد.

رییس مرکز تحقیقات پیشگیری و درمان چاقی خاطرنشان کرد: ابتلا به اختلال متابولیک، دیابت، فشارخون و چربی خون بالا از جمله بیماری‌هایی است که با چاقی در ارتباط بوده و افراد چاق و دارای اضافه وزن بیشتر درگیر این موضوعات می‌شود.

وی گفت: همچنین خطر ابتلا به مشکلات قلبی  و عروقی در افراد چاق بیشتر است و افراد چاق و دارای اضافه وزن همچنین چابکی خود را از دست می‌دهند و این مسئله محدودیت در حرکت را در آنها به همراه دارد و خطر ابتلا به آرتروز زانو و ستون فقرات را در آنها بیشتر می‌کند.

رییس مرکز تحقیقات، پیشگیری و درمان چاقی با اشاره به اینکه احتمال ایجاد اختلالات خلقی و انزوا در افراد چاق بیشتر از سایر افراد جامعه است، خاطرنشان کرد: تامین عوارض ناشی از چاقی با کاهش وزن و تغییر سبک زندگی قابل رفع است.

ولیزاده تصریح کرد: همچنین افراد چاق در صورت ابتلا به کرونا با عوارض شدید تر این بیماری همراه خواهند بود و خطر بستری و نیاز به مراقبت های بیشتر در ICU برای آنها مضاعف خواهد بود چرا که اکثر افراد چاق مبتلا به بیماری هایی مانند دیابت و مشکلات قلبی و عروقی نیز هستند.