۰ نفر

۸ خاصیت دارویی درمانی ریشه شیرین بیان

۱۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۴۹
کد خبر: 578825
۸ خاصیت دارویی درمانی ریشه شیرین بیان

با 8 خاصیت دارویی درمانی ریشه شیرین بیان ، شیرین بیان در درمان 8 بیماری بسیار موثر واقع شده است ، این مقاله را به دقت بخوانید و با خواص شگفت انگیزش آشنا شوید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دلگرم؛  آشنایی با خواص عالی ریشه شیرین بیان:

1. کاهش چربی بدن

مصرف 2.5 گرم عصاره ریشه شیرین بیان در روز به مدت 2 ماه موجب کاهش حجم چربی بدن خواهد شد..

اگرچه سطح آب بدن افزایش پیدا کرد اما شاخص توده چربی بدن بدون تغییر باقی خواهد ماند، و ضخامت پوست کاهش یافت....

2. افزایش یادگیری و حافظه

ریشه شیرین بیان شامل چندین آنتی اکسیدان، از جمله ایزوفلاوان ها، کلکوئن ها و ایزوفلاون ها است که ممکن است به سلامت مغز کمک کند. طی تحقیقاتی که بر روی موش ها انجام شد، حدود 150 میلی گرم در هفته به آن ها شیرین بیان خوراندند

موش ها پس از استفاده از شیرین بیان فعالیت های بیشتری را از سر گرفتند.بعد از این آزمایش به آنها دیازپام تزریق کردند و مجددا طی 1 هفته به آنها عصاره شیرین بیان خورانده شد.مشخص شد که عصاره شیرین اثرات دیازپام را به راحتی از بین برد.

3. ضد افسردگی

این گیاه یک ضد افسردگی درجه 1 است.کافیست طی یک هفته آن را امتحان کنید

مصرف 150 میلی گرم در روز، باعث کاهش علائم افسردگی می شود. ریشه شیرین بیان باعث افزایش دوپامین و نوراپینفرین می شود.

4.از گرفتگی و عوارض یائسگی جلوگیری می کند

ریشه شیرین بیان به دلیل فعالیت استروژن مشابه در بدن یک درمان طبیعی برای علائم یائسگی مورد استفاده قرار گرفته است. در سال 2014، مقایسه اثر لکوریک و HRT بر روی 60 زن یائسه، نشان داد که شیرین بیان اثرات مشابهی را با داروهای گرگرفتگی دارد.

نحوه استفاده : طی یک دوره 90 روزه، نیمی از زنان 1140 میلیگرم شیرین بیان دریافت کردند در حالی که نیمه دیگر استروژن و پروژستین دریافت کردند. اگرچه هر دو روش درمان تعداد و مدت زمان گرگرفتگی را کاهش می داد، اما استفاده از عصاره شیرین بیان عوارض خاصی نداشت .

5. درمان گلو درد و سرفه

استفاده از ریشه شیرین بیان به عنوان راه حلی برای سرفه و گلودرد است. اسید گلیسریتینیک در ریشه شیرین بیان یک ضد التهابی قوی است که قادر به مهار فعالیت سیکلوکوکسیژنازها و پروستاگلاندین شده و می تواند سبب تحریک در بافت های بدن شود.

طبق یک مطالعه منتشر شده در سال 2013، نشان داد که شیرین بیان واقعا به تسکین راه های تنفسی تحریک شده کمک می کند. از آنجایی که گلودرد بعد از عمل یک عارضه رایج است، این مطالعه شامل 236 بیمار بود که قبل از عمل جراحی اندوتاسیون شده بودند.

نحوه استفاده : یک یا دو قاشق سوپخوری شیرین بیان حل شده در 30 میلی لیتر آب را مصرف کنید کسانی که از شیرین بیان استفاده می کردند، کاهش قابل توجهی در گلودرد و سرفه داشتند، که اثرات آن چندین ساعت بعد از آن هم ادامه دارد.

6.ضد ویروسی و ضد میکروبی

ریشه شیرین بیان تاثیر زیادی بر ویروس ها، باکتری ها و عفونت های قارچی دارد. مشخص شده است که در برابر چند شرایط دشوار درمان شده بسیار موثر است:

در واقع بیماری سارس بیماری وحشتناکی است که به علت عفونت و میکروب به بدن وارد می شود.عصاره ریشه شیرین بیان باعث تسکین و بهبودی این بیماری می شود.

بعضی از باکتری هایی که شیرین بیان می تواند در درمان آنها موثر باشد عبارت است از :

    هلیکوباکتر پیلوری : عفونت H. pylori می تواند منجر به ایجاد زخم های گوارشی شود. اگر چه به طور فزاینده ای مقاوم به آنتی بیوتیک ها می شود، H. pylori با GA قابل درمان می باشد.

    استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متیسیلین (MRSA) : به علت مقاومت آنتی بیوتیکی به درمان،محققان با استفاده از عصاره های Glycyrrhiza uralensis ((شیرین بیان چینی) دریافتند که عصاره ی این گیاه 5 برابر آنتی بیوتیک اثر دارد.

    عفونت های قارچی :ریشه شیرین بیان در برابر 14 نوع قارچ - از جمله گونه های کاندیدا و Aspergillus موثر است و منجر به مهار رشد و گسترش هر گونه قارچ می شود..

    آنفلوآنزا : اثر ضد ویروسی ریشه شیرین بیان چنان قوی است که که حتی پس از تزریق ویروس آنفولانزاهای خطرناک به موش ها و پس از آن مصرف این گیاه به بهبودی کامل رسیدند

7. اگزما

خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی ریشه شیرین بیان می تواند بر وضعیت پوست مانند اگزما تاثیر بگذارد. در مطالعه ای که در سال 2003 انجام شد به بررسی به درماتیت آتوپیک پرداخت و با استفاده از کرم موضعی شیرین بیان دریافتند کسانیکه در طی دو هفته از آن استفاده کردند 60 درصد کاهش قرمزی، 83 درصد تورم و 72 درصد کاهش خارش را پس از استفاده از آن تجربه کردند.

8.کاهش سوء هاضمه

علائم سوء هاضمه مانند سوزش سر دل، نفخ، تهوع بوده و علت های مختلفی دارد.

ریشه شیرین بیان روده و حرکات آن را آرام می کند .

نحوه استفاده : عصاره ریشه شیرین بیان را دو بار در روز به مدت 30 روز، بخورید این گیاه علائم سوء هاضمه را به میزان قابل توجهی کاهش داد و علائم درد معده، خلط، نفخ، تهوع، استفراغ و سوزش سر دل بدون هیچ گونه عوارض جانبی بهبود پیدا کرد