۰ نفر

پارگی تاندون‌ های شانه چه علایمی دارد؟

۱۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۴۴
کد خبر: 578246
پارگی تاندون‌ های شانه چه علایمی دارد؟

یک متخصص ارتوپدی به تشریح اقدامات لازم برای درمان تاندون شانه در مراکز درمانی پرداخت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی دیانت متخصص ارتوپدی با حضور در شبکه سلامت با اشاره به علل پارگی تاندون شانه اظهار کرد: در هنگام ورزش با فعالیت خاص ممکن است تاندون شانه دچار پارگی شود در این صورت باید سریعاً اقدامات لازم را در جهت بهبودی انجام داد.

این متخصص ارتوپدی با اشاره به اینکه صدای پارگی ناگهانی، حس شدید ضعف، عدم توانایی در استفاده از شانه و بلند کردن آن و عدم تحمل وزن ناتوانی در بلند کردن اجسام می تواند از نشانه های پارگی تاندون شانه باشد افزود: پزشک در ابتدا میزان توانایی حرکت شانه را تست می‌کند و از بیمار می‌خواهد که بازوی خود را به سمت بدن بیاورد.

او خاطرنشان کرد: برای تشخیص پارگی تاندون می توان از ام آر ای استفاده کرد لذا این شیوه روش غیر تهاجمی جهت ارزیابی یکپارچگی تاندون ها است، به طوری که نسبت به سایر روش های تشخیص پر هزینه نیست.

دیانت با اشاره به اینکه ممکن است برای درمان پارگی تاندون پزشک دستور جراحی بدهد افزود: انجام مرتب فیزیوتراپی سبب افزایش بهبود انعطاف پذیری و قدرت عضلات اطراف مفصل شانه می‌شود.

این متخصص ارتوپدی با اشاره به اینکه علائم پارگی تاندون شانه به مرور زمان تشدید می‌شود اظهار کرد: علائم اولیه در نتیجه استراحت کردن برطرف می‌شود، اما در نهایت همیشگی و مستمر می‌ شود و  آن دسته از علائمی که از آرنج عبور می‌کنند و به بخش‌های دیگر بدن تسری پیدا می کند، معمولاً بیانگر وجود مشکلی دیگر است.

او علائم التهاب تاندون شانه را شامل درد و تورم جلوی شانه و کنار بازو، برانگیخته شدن درد در اثر بالا و پایین بردن بازو، شنیده شدن صدای تق تق هنگام بلند کردن بازو، سفتی و گرفتگی عضلات شانه، بیدار شدن از خواب به دلیل درد و درد گرفتن درد بازو هنگام بردن دست به پشت بدن دانست.