۰ نفر

راه تشخیص کرونا از آنفلوانزا چیست ؟

۱۵ آبان ۱۴۰۰، ۰:۰۶
کد خبر: 578008
راه تشخیص کرونا از آنفلوانزا چیست ؟

عضو کمیته علمی کشوری کرونا با بیان اینکه علائم کرونا و آنفلوانزا شباهت‌هایی دارد،‌ گروه‌های هدف تزریق واکسن آنفلوانزا را اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مهرداد حق‌ازلی‌ با اشاره به احتمال همزمانی شیوع کرونا و آنفلوانزا در ایران اظهار داشت:‌ مهمترین نکته‌ای که باید آن را مدنظر قرار دهیم این است که راه‌های انتقال کرونا و آنفلوانزا تقریباً مشابه یکدیگر است و هر دو عامل بیماری‌زا، ‌از طریق ذرات هوایی ناشی از تنفس منتقل می‌شوند بنابراین با رعایت همان پروتکل‌هایی که در پیشگیری از ابتلا به کرونا توصیه می‌شود، می‌توان از ابتلا به آنفلوانزا نیز پیشگیری کرد.

علائم کرونا و آنفلوانزا شبیه یکدیگر است

وی با بیان اینکه در شروع فصل ابتلا و احمالاً شیوع آنفلوانزا در کشور هستیم، افزود:‌ علائم کرونا و آنفلوانزا شباهت‌هایی دارد؛ با این وجود هرکس که دچار علائمی مثل کوفتگی عضلانی،‌ گلودرد، تب، سرفه و... می‌شود باید حتماً به پزشک مراجعه کند تا از طریق روش‌های آزمایشگاهی مشخص شود که فرد به کرونا مبتلا شده است یا آنفلوانزا.

تفاوت‌های جزئی در علائم کرونا و آنفلوانزا

عضو کمیته علمی کشوری کرونا کنترل و مقابله با کرونا ادامه داد:‌ برخی تفاوت‌های کوچک در علائم کرونا و آنفلوانزا وجود دارد برای مثال ممکن است در آنفلوانزا کوفتگی عضلانی،‌ گلودرد و آبریزش بینی شایع‌تر باشد اما صرفاً اتکا کردن به علائم بالینی، افراد را در تشخیص بیماری دچار اشتباه می‌کند بنابراین نیاز به این است که افراد دارای علائم، تست کرونا بدهند و اقدامات تشخیصی برای شناسایی بیماری آنها انجام شود.

تزریق واکسن آنفلوانزا به چه کسانی توصیه می‌شود؟

این متخصص داخلی درباره گروه‌های هدف واکسیناسیون آنفلوانزا گفت:‌ درمورد تزریق واکسن آنفلوانزا، همان قوانینی که از قبل موجود بوده است الان نیز صدق می‌کند بنابراین افراد بالای 65 سال،‌ افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری‌های قلبی و عروقی و کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند بهتر است واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند.