۰ نفر

وزیر بهداشت؛

خبری از موج ششم کرونا نیست!

۱۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۴۸
کد خبر: 577691
خبری از موج ششم کرونا نیست!

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۸۰ درصد جمعیت هدف کشور یک دز و ۵۴ درصد دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، بهرام عین‌اللهی ظهر امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان ولایت دامغان، اظهار کرد: مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به بیش از ۹۰ میلیون دُز رسیده است و ۸۰ درصد از جمعیت هدف، یک دز و ۵۴ درصد نیز دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

وی ادامه داد: وضع کرونا از نظر ابتلا، بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و فوت بیماران در کشور در چند هفته اخیر، تغییر محسوس و قابل توجهی نداشته اما لازم است که پروتکل‌ها همچنان از سوی مردم، رعایت شود. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: برخی از کشورهای همسایه از جمله ترکیه و برخی از کشورهای دنیا مانند آمریکا و روسیه، وضع مناسبی از نظر کرونا ندارند و میزان مرگ و میر بیماران در این کشورها بالا است و رعایت پروتکل‌ها، فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک در کنار واکسیناسیون می‌تواند نقش مهمی در کنترل کرونا داشته باشد و مردم فکر نکنند با تزریق واکسن، کار تمام شده است.

هنوز آثاری از موج ششم کرونا نمی‌بینیم

عین‌اللهی گفت: با سرعت مناسب واکسیناسیون در کشور امیدواریم شاهد مرگ و میر بالا مانند موج پنجم نباشیم؛ هنوز آثاری از موج ششم بیماری را نمی‌بینیم و میزان بستری و مرگ و میر بیماران در هفته‌های گذشته، ثابت مانده است؛ اما تمام نیروها در حالت آماده‌باش قرار دارند و از نظر دارو و کشیک نیروها نیز وضع مناسبی داریم و امیدواریم دیگر شاهد تکرار موج پنجم نباشیم.

وی تصریح کرد: قبل از سفر به دامغان، مصوب کردیم که ۹۶ تخت به ظرفیت بیمارستان ولایت اضافه شود و با توجه به جمعیت دامغان با اضافه شدن تخت‌های جدید بیمارستانی، دامغان وضع مطلوبی از نظر درمانی پیدا خواهد کرد.