۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

شکلات تلخ بخوریم یا سفید؟

۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۰۸
کد خبر: 577393
شکلات تلخ بخوریم یا سفید؟

همه ما عاشق خوردن شکلات هستیم و آن را منبع شادی بی‌شمار می‌دانیم. یک متخصص تغذیه جمله معروفی دارد که گفته: "هر از گاهی، خوردن کمی از این خوشمزه‌های شیرین، به بدن ما آسیب نمی‌رساند!"

اقتصاد آنلاین - فرناز خیابانی؛ زیبایی جهان در تنوع نهفته است و در بخش شکلات‌ها، سه طعم متنوع وجود دارد ، یعنی شکلات تلخ ، شیر و شکلات سفید. نام آنها نه تنها متفاوت است ، بلکه مواد تشکیل دهنده ، طعم و حسی که روی جوانه‌های چشایی انسان ایجاد می‌کند هم متفاوت است.

شکلات‌های تیره بیشتر از محصولات کاکائویی مانند کره کاکائو ، شکر و مواد جامد تشکیل شده است. بیشتر رنگ‌های تیره حاوی مقدار کمی شیر یا بدون شیر هستند. طعم آن به سمت تلخ متمایل است. برعکس ، شکلات شیری حاوی لیتر شیر ، چربی لبنی ، شکر و محصولات کاکائو است و بافت خامه‌ای و صاف بیشتری به آن می‌بخشد. علاوه بر این ، آنها در مقایسه با رنگ‌های تیره کمتر تلخ هستند و بیشتر به سمت شیرین تر هستند. در نهایت ، شکلات‌های سفید آنهایی هستند که مواد جامد کاکائو در آنها وجود ندارد اما کره کاکائو ، شکر و شیر وجود دارد و از این رو رنگ سفید و طعم شیرین آن وجود دارد.

شکلات تلخ ، شیری یا سفید

از نظر تغذیه ، شکلات تلخ یک انتخاب سالم نسبت به شیر و شکلات سفید است ، مخصوصاً وقتی محتوای کاکائو بالای ۶۰ درصد باشد ، زیرا محققان دریافته اند که شکلات‌های تیره قدرت آنتی اکسیدان هایی مانند پلی فنول‌ها ، فلاوانول‌ها و کاتچین‌ها هستند که به کشتن آنها کمک می‌کند. شکلات تلخ همچنین منبع مناسبی از مواد معدنی ضروری مانند آهن ، منیزیم و روی است.

مطالعات مصرف شکلات‌های تیره را با فواید قلبی عروقی مرتبط کرده‌اند. فلاوانول های موجود در شکلات تلخ تولید اکسید نیتریک را در بدن تحریک می‌کند که باعث گشاد شدن رگ های خونی می‌شود که جریان خون را افزایش داده و فشار خون را کاهش می دهد.

شکلات تلخ همچنین دارای ترکیبات خاصی مانند پلی فنول ها و تئوبرومین است که به کاهش سطح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی پایین (LDL) که کلسترول بد در بدن است کمک می‌کند و سطح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) یعنی کلسترول خوب را افزایش می دهد.

شکلات تلخ حاوی ترکیباتی با خواص ضد التهابی است که ممکن است به کاهش التهاب در بدن کمک کند. خوردن شکلات تلخ ممکن است عملکرد مغز را بهبود بخشد ، محافظت از سلول‌های عصبی را افزایش دهد و از بیماری‌های عصبی مانند بیماری آلزایمر و پارکینسون جلوگیری کند.

شکلات تلخ ، شیری یا سفید

با وجود این مزایای بالقوه شکلات تلخ برای سلامتی ، مطمئن شوید که بیش از حد شکلات مصرف نمی کنید. شکلات سرشار از قند و چربی اشباع شده است که می‌تواند باعث افزایش وزن در طول زمان شود.

علاوه بر این ، فقط خوردن شکلات تلخ از بیماری‌های قلبی شما جلوگیری یا درمان نمی‌کند. بنابراین ، درک این نکته ضروری است که یک رژیم غذایی متعادل و شیوه زندگی خوب همراه با اضافه کردن یک تکه شکلات در رژیم غذایی ، کاری است که شما باید برای حفظ سلامت و شادابی قلب انجام دهید.