۰ نفر

اگر این علایم را دارید اسکن ریه بدهید!

۱۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۳۶
کد خبر: 576967
اگر این علایم را دارید اسکن ریه بدهید!

سی تی اسکن در بیماران کرونایی باید زمانی انجام شود که فرد دچار علائم خاصی شده باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، ریه یکی از اعضای حیاتی بدن است که در صورت مبتلا شدن فرد به بیماری کرونا، بیشترین آسیب را می‌بیند و افرادی که علائم متوسط و بالای بیماری کرونا را دارند برای پیشگیری از آسیب‌های جدی باید سی تی اسکن ریه انجام دهند.

بیمار کرونایی چه زمانی باید «سی تی اسکن» دهد؟

فقط برخی بیماران کرونایی به سی تی اسکن ریه نیاز پیدا می کنند، اگر کرونا دارید و دچار تنگی نفس شدید، سرفه، خلط زیاد هستید ، یعنی باید ریه تان را اسکن کنید.

همچنین تب بیمار بعد از گذشته ۴ یا ۵ روز برطرف نشود یا درصد اشباع اکسیژن بیمار کمتر از ۹۳ درصد باشد؛ باید بیمار سی تی اسکن بدهد.

چه بیمارانی حتما سی تی اسکن ریه انجام دهند؟

سالمندان کرونایی سی تی اسکن ریه انجام دهد زیرا این افراد ممکن است تنگی نفس را حس نکنند، اما با کمبود اکسیژن مواجه باشند بنابراین چنانچه فرد در این رده سنی اختلال سطح هوشیاری یا حالت گیجی و منگی داشت و پزشک به ابتلای او به کووید ۱۹ شک پیدا کرد، انجام سی تی اسکن برای این فرد الزامی است. حتی بسیاری از سالمندان مبتلا به کرونا ممکن است با علائم عروقی یا مغزی به بیمارستان مراجعه کنند که در این حالت نیز باید سی تی اسکن برای آن‌ها انجام شود.

برخی بیماران دارای علائم کمبود اکسیژن بدون علامت هستند که در این حالت فرد احساس تنگی نفس ندارد، اما سطح اکسیژن او پایین است. در این حالت حتماً باید سطح اکسیژن اندازه‌گیری شود، زیرا ممکن است اشباع اکسیژن بیمار بسیار پایین باشد، اما او علامتی نداشته باشد؛ در این صورت کمبود اکسیژن خطر مرگ را برای بیمار دارد.